Odlomak

Konstatacija da ako ne znamo gde idemo, da su svi putevi dobri, svoj puni značaj dobija kada se razmišlja o nekom novom biznisu ili proširenju postojećeg. Bez precizno definisanog iteraktivnog postupka za evaluaciju strategijskih alternativa, svako novo ulaganje predstavlja hazarderski posao sa veoma aleatornim ishodom. Da bi se smanjio rizik i sagledale sve okolnosti i faktori koji imaju uticaj na buduće odluke preduzetnika, N.Scarborough i T.Zimmerer sugerišu da svako ulaganje mora da prođe analizu koja se sastoji od deset koraka.

  1. razvijanje jasne vizije i njeno transformisanje u misiju,
  2. analiza snaga i slabosti,
  3. skeniranje okruženja radi identifikovanja pretnji i šansi,
  4. identifikovanje ključnih faktora uspeha u biznisu,
  5. analiza konkurencije,
  6. utvrđivanje ciljeva i zadataka,
  7. formulisanje strategijskih opcija i izbor sopstvene strategije,
  8. prevođenje strategijskih planova u akciju,
  9. utemeljenje precizne kontrole.

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari