Podzemni i čelicni rezervoar za skladištenje ekstra lakog lož ulja
Objavio Xicolina 12. novembar 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Mašinstvo
Objavio markop 08. mart 2016. Prijavi dokument
UVOD
Upotrebne karakteristike motora sus ili bilo kojih drugih pogonskih agragata vozila, opisuju njihov odnos prema okolini. Upotrebne karakteristike motora se najčešće iskazuju preko:
• Ekonomičnost u potrošnji goriva,
• Emisija otrovnih materija,
• Bučnost motora i vozila,
• Stvorenih otpadaka.
Energija koja je potrebna za ostvarivanje radnog ciklusa motora SUS, dobija se putem hemijske reakcije sagorijevanja goriva neposredno u cilindru motora. Kod motora SUS primjenjuju se skoro, isključivo, tečna i gasovita goriva. Sva goriva za motore, sastoje se iz ugljovodonika čiji se molekuli sastoje iz ugljenika i vodonika. Klipni motori su zavisni od kvaliteta goriva. Motorski zahtjevi za gorivom oslikavaju uslove za normalno sagorijevanje goriva u motoru.
U ovom seminarskom radu kroz četiri poglavlja ćemo objasniti SUS motore
1. EKONOMIČNOST U POTROŠNJI GORIVA
Prve propise o ekonomičnosti su donele SAD 1973. godine kada je, kod putničkih automobila, potrošnja ograničena na 13 mp/g (milja/galonu). 1978. godine granica se pomera na 18 mp/g a 1985 na 27,5 mp/g, a 1995-te godine granica je 35 mp/g (milja/gramu) uz navođenje granice za CO₂=242 g/mp. Proizvođači motornih vozila su ipak uspeli da granicu standarda za ekonomičnost zadrže na 27,5 mp/g do danas. Jedan od osnovnih zadataka je da se ekonomičnost po američkom standardu poveća tri puta u odnosu na 1993. godinu, odnosno svede na 80 milja po galonu (2.94 litara/km) ili 106 g/mp CO₂, uz nepromenjenu cenu, komfor i bezbednost .
Udruženje evropskih konstruktora automobila ACEA je predložilo da se prosečna emisija CO₂ ograniči na 140 g/km do 2008. godine. Na bazi izveštaja Evropski parlament usvojio je predlog da se srednja emisija CO₂ iz svih novih vozila ograniči na najviše 125 g/km do 2015. godine. Ta granica treba da se ostvari samo preko primene novih tehnologija kod motora i vozila bez uzimanja u obzir doprinosa drugih mera, kao što je primena biogoriva, specijalnih guma ili poboljšanja u sistemima za klimatizaciju vozila.
Na bazi pomenutog izveštaja razmatra se mogućnost usvajanja predloga da se srednja emisija CO₂ ograniči na najviše 95 g/km do 2020. godine. Granica traba da bude utvrđena najkasnije do 2026. Godine uz najavu da se smanjenje do 70 g/km ili još manje uvede kao obaveza od 2025. godine.
Objavio Xicolina 12. novembar 2024.
Objavio Xicolina 12. novembar 2024.
Objavio Skriptarnica123 12. novembar 2024.
Objavio underdog011 29. novembar 2024.
Objavio aventurin 25. novembar 2024.
Objavio prodidz1 25. novembar 2024.
Objavio underdog011 29. novembar 2024.
Objavio MimaBJ24 29. novembar 2024.
Objavio aventurin 25. novembar 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.