Odlomak

UVOD

Upotrebne karakteristike motora sus ili bilo kojih drugih pogonskih agragata vozila, opisuju njihov odnos prema okolini. Upotrebne karakteristike motora se najčešće iskazuju preko:
• Ekonomičnost u potrošnji goriva,
• Emisija otrovnih materija,
• Bučnost motora i vozila,
• Stvorenih otpadaka.
Energija koja je potrebna za ostvarivanje radnog ciklusa motora SUS, dobija se putem hemijske reakcije sagorijevanja goriva neposredno u cilindru motora. Kod motora SUS primjenjuju se skoro, isključivo, tečna i gasovita goriva. Sva goriva za motore, sastoje se iz ugljovodonika čiji se molekuli sastoje iz ugljenika i vodonika. Klipni motori su zavisni od kvaliteta goriva. Motorski zahtjevi za gorivom oslikavaju uslove za normalno sagorijevanje goriva u motoru.
U ovom seminarskom radu kroz četiri poglavlja ćemo objasniti SUS motore

1. EKONOMIČNOST U POTROŠNJI GORIVA
Prve propise o ekonomičnosti su donele SAD 1973. godine kada je, kod putničkih automobila, potrošnja ograničena na 13 mp/g (milja/galonu). 1978. godine granica se pomera na 18 mp/g a 1985 na 27,5 mp/g, a 1995-te godine granica je 35 mp/g (milja/gramu) uz navođenje granice za CO₂=242 g/mp. Proizvođači motornih vozila su ipak uspeli da granicu standarda za ekonomičnost zadrže na 27,5 mp/g do danas. Jedan od osnovnih zadataka je da se ekonomičnost po američkom standardu poveća tri puta u odnosu na 1993. godinu, odnosno svede na 80 milja po galonu (2.94 litara/km) ili 106 g/mp CO₂, uz nepromenjenu cenu, komfor i bezbednost .
Udruženje evropskih konstruktora automobila ACEA je predložilo da se prosečna emisija CO₂ ograniči na 140 g/km do 2008. godine. Na bazi izveštaja Evropski parlament usvojio je predlog da se srednja emisija CO₂ iz svih novih vozila ograniči na najviše 125 g/km do 2015. godine. Ta granica treba da se ostvari samo preko primene novih tehnologija kod motora i vozila bez uzimanja u obzir doprinosa drugih mera, kao što je primena biogoriva, specijalnih guma ili poboljšanja u sistemima za klimatizaciju vozila.
Na bazi pomenutog izveštaja razmatra se mogućnost usvajanja predloga da se srednja emisija CO₂ ograniči na najviše 95 g/km do 2020. godine. Granica traba da bude utvrđena najkasnije do 2026. Godine uz najavu da se smanjenje do 70 g/km ili još manje uvede kao obaveza od 2025. godine.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Mašinstvo

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari