Odlomak

U ovom radu opisali smo jedan od zadataka nastave muzičke kulture, a to je njegovanje tradicionalnog narodnog pjevanja kod učenika razredne nastave. Zaključujemo da je uloga narodne tradicionalne pjesme značajna i velika u jačanju nacionalne svijesti i u očuvanju narodnog blaga. Kroz njih učenici će upoznati svoje duhovne korijene, razviće ljubav prema muzici i poeziji koje su objedinjene u tradicionalnoj narodnoj pjesmi. Tradicionalne narodne pjesme su sadržaji koji u nastavi muzičke kulture imaju višestruku vrijednost. Na mlađem školskom uzrastu one su prvenstveno značajne u formiranju i razvijanju osjećaja nacionalnog identiteta, ali, na osnovama ovih pjesama vrši se i osnovno muzičko opismenjavanje. Izvođenjem tradicionalnih pjesama učenici treba da dožive autentičnu melodiju, specifičnost muzičkih komponenata, što postaje osnova za formiranje i razvoj muzičkog ukusa. Njihovim izvođenjem proširuju se estetska saznanja i potrebe, bogati estetska kultura i podstiče estetsko izražavanje, kao i stvaralaštvo. Narodne pjesme doprinose razvoju emocionalnog života učenika i omogućavaju razvijanje sposobosti za empatiju. Jedan od važnih zadataka nastave muzičke kulture pri obradi nastavnih jedinica iz oblasti narodnog stvaralaštva jeste da uspostavi ,,most” između ove materije, koja učenicima može djelovati strano, pa čak i odbojno, i njihovog svijeta, načina razmišljanja i vrednovanja, te da ih otvori za svijet narodnog života i stvaralaštva, uspostavi empatijski odnos sa narodnim čovjekom. Ovakav pristup narodnom stvaralaštvu svakako zahtjeva integralno upoznavanje cjelokupnog narodnog života. Da bi učenici u potpunosti doživjeli i razumjeli tradicionalnu narodnu pjesmu i shvatili njenu vrijednost, veoma je važno upoznati ih sa geografskim uslovima kraja u kome je nastajala, istorijskim okolnostima u kojima se razvijala, njenom ulogom u životu ljudi, karakterističnim običajima i obredima u oviru kojih se izvodila, specifičnostima narodnog govora, navikama stanovništva i drugim specifičnostima.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Pedagogija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari