Odlomak

Dobru nastavnu atmosferu čine odnosi među učenicima, odnosi između učenika i nastavnika i stav učenika prema učenju. Treba obezbijediti takvu atmosferu u razredu u kojoj će učenici osjećati da su prihvaćeni i da će ono što urade biti procjenjivano. Individualizovana nastava ja važna za cijelu grupu jer se svako odjeljenje sastoji od jedinstvenih mikro zajednica, sa svojim jedinstvenim omiljenim aktivnostima, energetskim potencijalima, interesovanjima i sl.

Različita odjeljenja zahtijevaju različite načine rada i pristupe nastavnom programu, kako bi moglo da se odgovori specifičnim potrebama i sposobnostima učenika tog odjeljenja. Dakle, individualizacija bazirana na odjeljenju najširi je i najglobalniji nivo. Naredni nivo na kojem se sprovodi individualizacija jeste individualizacija bazirana na grupama ili podgrupama učenika u jednom odjeljenju. Nastavnik je često u mogućnosti da u odjeljenju oformi manje ili više homogene grupe djece koja su sličnog nivoa znanja iz pojedinih nastavnih predmeta, koja pokazuju sličan interes za nastavne oblasti i sl.

Za realizovanje individualizovane nastave nužno je izvršiti kompletnu izmjenu obrazovnog sistema. Prije svega, individualizovana nastava zasniva se na posebnim vaspitno- obrazovnim ciljevima i zadacima. Potrebno je konstruisati umjesto jednog, standardnog i nivelišućeg programa– mnoge i raznovrsne individualizovane programe. U nastavi moramo težiti što većem približenju konkretnim učenicima ili grupama učenika koji uz pomoć određenog medija postižu bolje rezultate.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Psihologija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari