Odlomak

Društveno odgovorno poslovanje je koncept u okviru koga kompanije integrišu u svoje poslovanje i interakciju sa svim akterima poslovnog i društvenog okruženja na koje poslovanje jedne kompanije može imati uticaja (eng. stakeholders – stejkholderi, svi oni na koje poslovanje jedne kompanije može imati uticaja, „interesne grupe“). Kompanije na ovaj način nadilaze svoju primarnu funkciju sticanja i raspodele profita i ostvaruju pozitivan uticaj na svoje radno i društveno okruženje pa i životnu sredinu. Koncept društveno odgovornog poslovanja podrazumeva da se kompanije i interno i eksterno odnose etički i odgovorno, odnosno na društveno prihvatljiv način.
Sinonimi koje često srećemo u literaturi i praksi su: SR – social responsibility (društvena odgovornost); CSR – corporate social responsibility (korporativna društvena odgovornost); DOP – društveno odgovorno poslovanje ili RBC– responsible business conduct (odgovorno poslovno ponašanje).
Društveno odgovornim poslovanjem kompanije ispunjavaju neke od ključnih obaveza preduzeća prema društvu kao što su etičnost poslovanja, unapređenje društvene zajednice, unapređenje životne sredine, stvaranje radnog okruženja koje unapređuje kvalitet života zaposlenih i podstiče različitost. Prema tome u okviru društveno odgovornog poslovanja prepoznajemo nekoliko tipova aktivnosti:
1. Interno društveno odgovorno poslovanje – aspekt koji podrazumeva ulaganje u ljudske resurse putem stalnog stručnog usavršavanja zaposlenih; brigu o psiho-fizičkom stanju zaposlenih; bolju uravnoteženost između rada, porodice i slobodnog vremena; poštovanje ljudskih prava; sprovođenje antidiskriminativnih i politika ravnopravnosti svih oblika. Na ovaj način i kompanija ima brojne koristi u poslovnm smislu.
2. Korporativnu filantropiju – aspekt koji podrazumeva da korporacije ili doniraju deo profita ili resursa neprofitnim ili organizacijama civilnog društva, ili organizuju volonterske grupe zaposlenih koji deo radnog vremena tako koriste za rad na društveno-korisnim projektima ili dobrotvornim akcijama. Ovde možemo priključiti i razne programe stipendiranja mladih talenata. Korporativna filantropija nije usmerena sticanju profita i poboljšanju poslovne pozicije kompanije.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 5 stranica
  • Sociologija u biznisu -
  • Školska godina: -
  • Skripte, Sociologija
  • Srbija,  Beograd,  Beogradska poslovna škola Visoka škola strukovnih studija  

Više u Skripte

Više u Sociologija

Komentari