Odlomak

 

1.UVOD

Savremena preduzeća nastoje da svojim upravljačkim aktivnostima obozbede kontinuirani razvoj u dužem periodu, kombinujući interne i eksterne faktore. Okruženje kao eksterni faktor direktno utiče na razvoj preduzeća. Da bi se sagledalo njegovo dejstvo, potrebno je da se sistematizuje po određenim kriterijumima i da se uoče specifičnosti svakog tako definisanog dela. Prate se promene koje se dešavaju i predviđaju buduća kretanja. Iz tih saznanja, a u skladu sa sposobnostima i resursima preduzeća, proizilaze ideje o programima razvoja. Inovacije su najčešći programi razvoja.
Prvi nivo okruženja su kupci, dobavljači, trgovinske organizacije i drugi akteri koji su direktno vezani za poslovanje preduzeća. Sa ovim okruženjem preduzeće je u dnevnom kontaktu i usmerava ga ka stalnim pobošljanjima. Drugi nivo su konkurenti, odnosno preduzeća iz industrije u kojoj posluju. Pokretači promena ovog dela okruženja mogu se posmatrati kao pet sila konkurentnosti. Treći nivo okruženja je makrookruženje, koje čine četiri osnovne komponente: tehnologija, ekonomija, društvo i političko-pravna regulativa.
Sva tri nivoa deluju i međusobno, tako da je uticaj eksternih faktora na poslovanje veoma dinamičan i kompleksan. Za upravljanje preduzećem važno je saznanje o budućem ponašanju okruženja.
2.INFORMACIJE O KOMPANIJI

RUBIN AD je osnovan 1955. godine kao preduzeće za proizvodnju i trgovinu grožđem i vinom, alkoholnim i bezalkoholnim pićima. Osnovni cilj je bio razvoj vinogradarstva i proizvodnja vina i alkoholnih pića na bazi grožđa i vina u regionu Kruševca.
Ubrzo nakon osnivanja Rubin je preseljen u novi podrum na obodu grada Kruševca, koji je u to vreme imao kapacitet 45000 hl i koji je ubrzo postao nedovoljan za ispunjavanje tržišnih potreba i zahteva.
Zahvaljujući kretaivnosti u to vreme zaposlenih stručnjaka, u kratkom vremenu nekoliko novih proizvoda su postali vodeće robne marke na Jugoslovenskom tržištu vina i alkoholnih pića. Najuticajnija robna marka među njima je postao vinjak RUBIN, čija je proizvodnja bila bazirana na francuskoj tehnologiji primenjenoj na domaćim sortama grožđa među kojima je dominirao Prokupac, kao najrasprostranjenija vinska sorta grožđa u Srbiji.
Zahvaljujući kretaivnosti tadašnjih Rubinovih stručnjaka koji su definisali procese destilacije i starenja u hrastovim buradima, proizvodnja vinjaka je razvijena i veoma brzo nakon pojavljivanja na tržištu vinjak Rubin je postao nacionalno piće i kao takvo najpopularniji izvozni proizvod.
Tokom šezdesetih Rubin je započeo sa flaširanjem sopstvenih proizvoda a tokom vremena je formirao i veoma jaku distributivnu mrežu za svoje proizvode. Uporedo sa ovim Rubin je razvio i jako dobre odnose sa okolnim zadrugama u regionu Kruševca, što je dovelo do značajnog rasta vinogradarskih površina ali pod zasadom svetski poznatih sorti grožđa za vina i za proizvodnju vinjaka.
Ranih sedamsdesetih Rubin je investirao u projekte od kojih je Preduzeće imalo koristi pre svega u racionalizaciji proizvodnog procesa kao i u poboljšanju efikasnosti procesa. Tada je urađena i rekonstrukcija destilacione opreme koja je omogućila značajno ubrzavanje procesa ali u isto vreme i poboljšanje kvaliteta dobijenih destilata.
Među najvažnijim dostignućima iz tog vremena, svakako je, izgradnja novog podruma za proizvodnju vinjaka, koji je bio neophodan, obzirom da je RUBIN postao najveći i najpoznatiji proizvođač vinjaka u tadašnjoj Jugoslaviji dok je istovremeno bio i najveći proizvođač ove vrste piće u ovom delu Evrope.

а.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Jedan komentar na “Upravljanje razvojem preduzeca”

VELJCE says:

Dobar je rad !!!!

Komentari