Hibridna i električna vozila
Objavio bojann998 16. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Saobraćaj
Objavio anamariatus 14. novembar 2013. Prijavi dokument
Uvod
Vazdušni saobraćaj je najbrži vid saobraćaja kojim se danas prevoze putnici roba, ali je i najskupli. Manji značaj ima teretni vazdušni saobraćaj i u ukupnom obimu prometa tereta svih vrsta ovaj vid saobraćajnog transporta tereta i roba zauzima beznačajan udeo.Ima veliki značaj u međunarodnom prevozu putnika na velikim distancama.Infrastrukturu vazdušnog transporta predstavlja mreža aerodroma međunarodnog i lokalnog značaja. Aerodromi imaj ulogu da upravljaju letovima, primaju putnike, organizuju njihove usluge. U međunarodnim vazdušnim vezama učestvuje preko 1000 aerodroma. Najveći aerodromi sveta (od 30 do 70 miliona putnika godišnje) nalaze se u SAD (Njujork, Čikago, Atlanta, Dalas, Los Andjeles) u Velikoj Britaniji (London), Japanu (Tokio), Francuskoj (Pariz), Nemačkoj (Frankfurt na Majni).
Vazdušni transport, kao univerzalni, ima preimućstvo u prevozu putnika na srednjim i dugim linijama, na kojima se mogu prevoziti i određeni tereti.
Osnovne pozitivne karakteristike vazdušnog transporta su:visoka brzina prevoza, fleksibilnost, manevar i operativnost, relativno niža kapitalna ulaganja; dok su negativne karakteristike: zavisnost od klimatskih uslova, manje količine robe, buka.
Vazdušni saobraćaj
Vazdušni saobraćaj je proces premeštanja, odnosno prevoza osoba i/ili stvari, kao i bilo koja druga upotreba ili delovanje u vazdušnom prostoru. Osnovna podela vazdušnog prometa je na civilni i vojni. Vojni vazdušni promet je vazdušni promet u kome učestvuju vojni avioni, a koji isključivo služi u vojne svrhe. Civilni vazdušni promet je sav vazdušni promet osim vojnog zračnog prometa i delimo gana: javni vazdušni promet u koji spada linijski i povremeni prevoz osoba ili stvari; domaći vazdušni promet je promet koji se obavlja u vazdušnom prostoru neke države; međunarodni vazdušni promet je promet koji se obavlja u vazdušnom prostoru iznad teritorija dve ili više država; poseban vazdušni promet u koji spada vazdušni promet koji nije uključen u javni vazdušni promet.
Mesto vazdušnog saobraćaja u vazdušnom sistemu
Mesto vazdušnog, kao i svakog drugog, saobraćaja u vazdušnom sistemu određuju njegove odlike. Odlike vazdušnog saobraćaja odgovaraju prevozima kod kojih je kraće vreme putovanja važnije od više prevozne cene.
Vazdušni saobraćaj je u periodu posle drugog svetskog rata zabeležio značajan porast jer je postao dominantan vid međunarodnog prevoza putnika. Vazdušni saobraćaj je doprineo smanjivanju razdaljina i pri tome skoro savršeno odgovara zahtevima za brzim prevozom robe i putnika preko kontinenata i okeana. Osnovni element konkurentske prednosti vazdušnog saobraćaja u odnosu na druge vidove prevoza predstavlja mogućnost savladavanja velikih udaljenosti za kratko vreme. Ograničenja koja mogu ugroziti ove prednosti su :
Najveći razvoj vazdušnog saobraćaja vezan je za period kasnih šezdesetih i početak sedamdesetih godina prošlog veka. Unapređenje tehnologije vazdušnog saobraćaja je u najvećoj meri usmereno na povećanje prevoznih kapaciteta vazduhoplovstva. Standard kome se teži je 500 putničkih mesta i 100 tona tereta po jednoj prevoznoj jedinici (avionu). Tehnološki napredak je prisutan i u domenu opsluge vazduhoplova (dužine leta aviona). Dok su 40-te godine prošlog veka bile obeležene pokušajima preletanja Atlantika, danas avioni mogu da lete 18 sati bez usputnog sletanja.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.