Odlomak

Uvod

Okruženje u kome posluju savremena preduzeća, koje se još naziva i doba industrijske revolucije, karakterišu brze i česte promene, globalizacija, kao i stalna potreba za inovacijama. Moderna preduzeća posluju u uslovima diskontinuiteta, tako da njihov opstanak zavisi od sposobnosti prilagođavanja promenama u okruženju. Promenama u okruženju nametnule su i promene u odnosu na ciljeve i strategiju preduzeća, pa i na sam proces menadžmenta. Nasuprot težnji da se manksimizira prinos na ulaganja koji je bio ultimativni cilj preduzeća i strategije koja se bazirala na smanjenju troškova, moderno preduzeće teži stvaranju vrednosti za vlasnike, a strategija koju primenjuje kako bi ostvarilo ovaj cilj je propozicija vrednosti za kupce.
Metoda menadžmenta koja integriše ciljeve i strategiju u proces menadžmenta kako bi se ostvarila vrednost poznata je u literaturi kao Menadžment zasnovan na vrednosti, odnosno Value Based Menagement – VBM.
Cilj ovog rada je da ukaže na značaj definisanja misije vizije i strategije za preduzeće koje posluje u uslovima informatičke revolucije, kao i da pokaže povezanost između ovih pojmova u praksi uspešnih domaćih i svetskih preduzeća.

 

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari