Ponašanje u organizaciji
Objavio goja91 24. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Menadžment
Objavio Jonika Bale 04. februar 2014. Prijavi dokument
1. UVOD:
Okruženje u kome posluju savremena preduzeća, koje se još naziva i doba industrijske revolucije, karakterišu brze i česte promene, globalizacija, kao i stalna potreba za inovacijama. Moderna preduzeća posluju u uslovima diskontinuiteta, tako da njihov opstanak zavisi od sposobnosti prilagođavanja promenama u okruženju. Promenama u okruženju nametnule su i promene u odnosu na ciljeve i strategiju preduzeća, pa i na sam proces menadžmenta. Nasuprot težnji da se manksimizira prinos na ulaganja koji je bio ultimativni cilj preduzeća i strategije koja se bazirala na smanjenju troškova, moderno preduzeće teži stvaranju vrednosti za vlasnike, a strategija koju primenjuje kako bi ostvarilo ovaj cilj je propozicija vrednosti za kupce.
Cilj ovog rada je da ukaže na značaj definisanja misije, vizije i strategije za preduzeće koje posluje u uslovima informatičke revolucije, kao i da pokaže povezanost između ovih pojmova u praksi.
2. USMERAVANJE ORGANIZACIJE – VIZIJA
U strategijskom menadžmentu vizija se tiče ciljeva koji su najšire definisani, generalni i sveobuhvatni.Vizija opisuje aspiracije za budućnost, bez specifiziranja sredstava koja su neophodna da bi se postigli željeni rezultati.Najefektivnije vizije su one koje inspirišu, i ova inspiracija obično poprima oblik traženja onog što je najbolje, najviše, i najveće. To može biti najbolja usluga, najbolji smisao za postizanje nečega, ali isti mora biti maksimalno inspirativan. Ukoliko se želi da vizija bude inspirativna, ista mora biti pravilno prenešena, i to obično na veliki broj ljudi.
Vizija preduzeća je viđenje budućnosti kroz prihvaćeno verovanje i sistem vrednosti čijim artikulisanjem se pridobijaju sledbenici, kako u realizaciji poslovanja preduzeća, tako i među kupcima.
Nastanak i funkcionisanje preduzećase može u jednu ruku opisati kao delovanje vizionarskih sposobnosti lidera i veština kao i praktičnog i teoretskog znanja i sposobonosti menadžmenta preduzeća.
Obično se pojam vizije vezuje za ličnost lidera. Lider je osoba koja ima sposobnosti da inspiriše i utiče na zaposlene u preduzeću kako bi se što efikasnije realizovali ciljevi preduzeća. Lider je taj koji ima mogućnosti da uvidi „nevidljivo“ i samim tim je inicijator promena. Sledeći svoju viziju on koristi raspoložive resurse na novi način, način koji nisu videli konkurenti i tako ostvaruje nadmoć nad njima. On je osoba koja identifikuje, postavlja i kreira viziju a menadžer rešava problem.
„Vizija u poslovnom svetu znači dalekosežan pogled i nov način reagovanja na značajne probleme. Lider posmatra sadašnjost i vidi drugačiji put ka budućnosti tako što odbacuje način kojim su stvari rešavane do tada i maštovito sagledava sve oblasti posla.“
Drugi autori navode da je vizija preduzeća relativno stalan iskaz, određen uglavnom od strane generalnog menadžera, generalnog direktora, upravnog odbora ili borda direktora, i pruža informacije:
• Informacije i izjave o prirodi poslovanja, kao što su: korporativna svrha, poslovni okvir i konkurentno liderstvo,
• Projekcija i predviđanje okvira regulisanja odnosa između organizacije i primarnih stejkholdera: zaposlenih, potrošača, akcionara, dobavljača i interesnih grupa i zaednica sa kojima će preduzeće funkcionisati i
• Formulisanje širokog dijapazona ciljeva i performansi firme iskazanih kroz rast i profitabilnost.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio Norma Jean 24. april 2024.
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.