Odlomak

1.    UVOD:

Okruženje u kome posluju savremena preduzeća, koje se još naziva i doba industrijske revolucije, karakterišu brze i česte promene, globalizacija, kao i stalna potreba za inovacijama. Moderna preduzeća posluju u uslovima diskontinuiteta, tako da njihov opstanak zavisi od sposobnosti prilagođavanja promenama u okruženju. Promenama u okruženju nametnule su i promene u odnosu na ciljeve i strategiju preduzeća, pa i na sam proces menadžmenta. Nasuprot težnji da se manksimizira prinos na ulaganja koji je bio ultimativni cilj preduzeća i strategije koja se bazirala na smanjenju troškova, moderno preduzeće teži stvaranju vrednosti za vlasnike, a strategija koju primenjuje kako bi ostvarilo ovaj cilj je propozicija vrednosti za kupce.

Cilj ovog rada je da ukaže na značaj definisanja misije, vizije i strategije za preduzeće koje posluje u uslovima informatičke revolucije, kao i da pokaže povezanost između ovih pojmova u praksi.

 

 
2.    USMERAVANJE ORGANIZACIJE – VIZIJA

U strategijskom menadžmentu vizija se tiče ciljeva koji su najšire definisani, generalni i sveobuhvatni.Vizija opisuje aspiracije za budućnost, bez specifiziranja sredstava koja su neophodna da bi se postigli željeni rezultati.Najefektivnije vizije su one koje inspirišu, i ova inspiracija obično poprima oblik traženja onog što je najbolje, najviše, i najveće. To može biti najbolja usluga, najbolji smisao za postizanje nečega, ali isti mora biti maksimalno inspirativan. Ukoliko se želi da vizija bude inspirativna, ista mora biti pravilno prenešena, i to obično na veliki broj ljudi.

Vizija preduzeća je viđenje budućnosti kroz prihvaćeno verovanje i sistem vrednosti čijim artikulisanjem se pridobijaju sledbenici, kako u realizaciji poslovanja preduzeća, tako i među kupcima.

Nastanak i funkcionisanje preduzećase može u jednu ruku opisati kao delovanje vizionarskih sposobnosti lidera i veština kao i praktičnog i teoretskog znanja i sposobonosti menadžmenta preduzeća.

Obično se pojam vizije vezuje za ličnost lidera. Lider je osoba koja ima sposobnosti da inspiriše i utiče na zaposlene u preduzeću kako bi se što efikasnije realizovali ciljevi preduzeća. Lider je taj koji ima mogućnosti da uvidi „nevidljivo“ i samim tim je inicijator promena. Sledeći svoju viziju  on koristi raspoložive resurse na novi način, način koji nisu videli konkurenti i tako ostvaruje nadmoć nad njima. On je osoba koja identifikuje, postavlja i kreira viziju a menadžer rešava problem.

„Vizija u poslovnom svetu znači dalekosežan pogled i nov način reagovanja na značajne probleme. Lider posmatra sadašnjost i vidi drugačiji put ka budućnosti tako što odbacuje način kojim su stvari rešavane do tada i maštovito sagledava sve oblasti posla.“

Drugi autori navode da je vizija preduzeća relativno stalan iskaz, određen uglavnom od strane generalnog menadžera, generalnog direktora, upravnog odbora ili borda direktora, i pruža informacije:

•    Informacije i izjave o prirodi poslovanja, kao što su: korporativna svrha, poslovni okvir i  konkurentno liderstvo,
•    Projekcija i predviđanje okvira regulisanja odnosa između organizacije i primarnih stejkholdera: zaposlenih, potrošača, akcionara, dobavljača i interesnih grupa i zaednica sa kojima će preduzeće funkcionisati i
•    Formulisanje širokog dijapazona ciljeva i performansi firme iskazanih kroz rast i profitabilnost.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari