Odlomak

1. UVOD
„Planiranje je menanadžerska funkcija kojom se bira efikasan pravac akcija za pribavljanje, alokaciju, korišćenje i zamenu resursa preduzeća“.
Planiranje za preduzeće predstavlja proces utvrđivanja ciljeva i iznalaženje načina da se oni ostvare. Ukoliko nema planiranja, menadžeri ne mogu pouzdano da rukovode, niti da očekuju da će ih drugi pratiti.
Planiranje predstavlja osnovu za obavljanje drugih menadžerskoh aktivnosti – organizovanja, zapošljavanja, vođenja i kontrolisanja – koje zavise od izrađenih planova.
Planiranje može biti formalno i neformalo. Pri neformalnomplaniranju ništa nije zapisano, ono je opšte i nedostaje mu kontinuitet.
Prilikom formalnog planiranja definišu se specifični ciljevi koji mogu da pokrivaju period i do nekoliko godina. Ovakvi ciljevi su dati u pisanom obliku

2. POJAM PLANIRANJA

Planiranje predstavlja filosofiju ponašanja neke organizacije koja se bazira na potrebi za sistematičnim i kontinualnim razmišljanjem o budućnosti pre neposrednog reagovanja.
Planiranje predstavlja formulisanje ciljeva i načina njihovog prilagođavanja, koje je koordinirano sa stvaranjem i prilagođavanjem organizacione strukture, stila vođenja i modela kontrole. Planiranje pomiruje dve stvari, teoriju i praksu, misao i delovanje.
Rezultat procesa planiranja su planske odluke.
Planiranje je neophodno uvek kada je uspeh preduzeća zavistan od skupa povezanih odluka koje su međusobno korelativne i međusobno uslovljene, i ne mogu se stihijski donositi i bez međusobne koordinacije jednih i drugih
Planiranje pre svega podrazumeva naučno predviđanje budućeg poslovanja nekog subjekta.

3. ULOGA PLANIRANJA

Uloga planiranja sastoji se iz toga što je ono specifična komponenta tri osnovne funkcije :
• funkcije upravljanja,
• funkcije rukovođenja,
• izvršne funkcije.

koje doprinose efikasnijem funkcionisanju a time i boljem funkcionisanju neke organizacije kao društvene jedinice.
4. PLAN KAO SREDSTVO KONTROLE

Na osnovu relativnih odstupanja stvarnih radnih efekata od planiranih proizilaze zaključci o uspehu rada kolektivnih ili individualnih subjekata poslovne delatnosti poslovnog subjekta u određenom periodu.
5. CILJEVI PLANIRANJA
Ciljevi planiranja mogli bi se formulisati na sledeći način:
•utvrđivanjeoptimalneproizvodneodnosnoposlovneorjentacije,
•iznalaženjeoptimalnihveličinapojedinihelementatareprodukcije,
•odkrivanje, obuhvatanjeplanomiukazivanjeorganimaupravljanjairukovođenjanasve one interne ieksterne, prirodne, tehničke, društveneisubjektivnefaktorei
•pružanjeplanomštopotpunijeijasnijeslike o uslovimaiočekivanimrezultatimaposlovanja u planskomperiodu.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari