Odlomak

UVOD

Poslednja dekada dvadesetog veka je posvedočila da je počeo period globalne konkurencije, koji se identifikuje prodorom standard svetskog tržišta i nedjunarodne orijentacije kompanija. Ne tako davno, u mnogim zemljama , ona gotovo da nije ni postojala. Veoma je malo privrednih grana u kojima konkurencija još nije poremetila stabilnost i dominantan položaj na tržištu. Nijedna kompanija i nijedna zrmlja ne mogu sebi da priušte zanemarivanje potrebe za konkurisanjem. Svaka kompanija i svaka zemlja moraju da pokušaju da shvate konkurenciju i da njome ovladaju.

Da bi kompanija realizovala tržišni uspeh potrebno je da poseduje konkurentsku prednost u vidu nižih troškova i diferencijacije proizvoda, uz strategiju dugotrajnog obezbedjivanja proizvoda i usluga visokog kvalitela. Konkurentska prednost je osnov poslovnih rezultata firme na konkurentskim tržištima. Konkurentske prednosti pojedinih država nisu nasledjene, već stvorene strateškim izborima i njihovom realizacijom, zasnovanom na znanju infrastructure, visokom tehnologijama i inovacijama.
Funkcija istraživanja i razvoja

Pojam, značaj i zadaci funkcije istraživanja i razvoja
Istraživanje je kritičko proučavanje različitih pojmova sa ciljem da se otkriju nova znanja radi stvaranja novih proizvoda, procesa i usluga.
Razvoj se odnosi na proces u kome će se rezultati istraživačkog rada primeniti u praksi.
Svrha istraživanja je upoznavanje zakona (prirodnih i društvenih), a svrha razvoja je da ovi zakoni nađu svoju praktičnu primenu.
Zadaci funkcije istraživanja i razvoja su:
• efikasnost poslovanja preduzeća (blagovremeno izvršavanje zadataka preduzeća)
• pronalaženje novih mogućnosti u poslovanju

Funkcija istraživanja i razvoja je JEZGRO KOJE POKREĆE PREDUZEĆE NAPRED.
Rezultati funkcije istraživanja i razvoja koriste se za donošenjeo odluka u vezi sa ciljevima, rastom i razvojom i strategijom..

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari