Hibridna i električna vozila
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio izuzetnanagrada 01. april 2013. Prijavi dokument
Aktivni elementi bezbednosti vozila
Aktivni elementi direktno utiču na nastanak saobraćajne nezgode i njihov je osnovni zadatak da zadrže upravljivost, stabilnost, dobre kočione efekte i vidljivost. Aktivni bezbednosni elementi mogu pomoći da se izbegne saobraćajna nezgoda pomažući vozaču da bolje kontroliše vozilo i izbegne prepreku.
SISTEM ZA SPREČAVANjE BLOKIRANjA TOČKOVA (ABS)
ABS – je sistem za kočenje koji usled hitnog i neizbežnog kočenja treba da spreči blokiranje točkova, tako što konstantno održava maksimalan nivo trenja između pneumatika i podloge.
Kada vozač snažno pritisne pedalu kočnice, točkovi blokiraju i vozilo počne da kliže produžava se zaustavni put, onemogućavaju upravljanje, nema trenja između pneumatika i podloge.
Stoga je napravljen ABS, koji ove probleme rešava smanjujući zaustavni put, povećavajući upravljivost i stabilnost. Kada se pritisne pedala kočnice, kontrolni sistem poredi signale sa senzora brzine na točkovima. Ako elektronska kontrolna jedinica detektuje smanjenje brzine na točku, ABS smanjuje kočioni pritisak u točku tek toliko da se on okreće. Ova radnja se dešava nekoliko puta u sekundi, tj. ABS ”pumpa” kočnicu i do 18 puta u sekundi.
ABS je značajno smanjio sudara putničkih vozila na mokrim putevima. Sudare sa lakšim posledicama je smanjio za 14% a sa težim za 24%. Sudari otpozadi 40%, sa pešacima je smanjen za 27%.
BAS – asistent kočenja
Kada se dogodi iznenadna opasna situacija, većina vozača okleva, pre nego li snažno pritisne pedalu kočnice. Uglavnom je to delić sekunde, koji može značiti razliku između bezbednog zaustavljanja i saobraćajne nezgode.
Kompjuter uči i pamti kojom jačinom i brzinom vozač pritisne kočnicu kada normalno koči. Kada se dogodi iznenadna situacija, vozač uglavnom brže reaguje, ali ne i dovoljno jako. Kompjuter prati preko senzora pokreta brzinu pedale kočnice, i ako senzor detektuje panično kočenje, BAS reaguje tako što pojačava silu kočenja. Testovi su pokazali da će vozač zaustaviti vozilo sa brzinom od 100 km/h za 72 m, a vozilo koje ima BAS za 40m. Za mnoge vozače, za one neodlučne i za one slabije fizičke snage BAS će skratiti zaustavni put i do 45% a kod profesionalnih vozača ovaj procenat je čak 15%.
BBW – kočenje pomoću provodnika
Elektro – mehanički sistem kočenja, zvan ”Brake by wire” (kočenje pomoću provodnika) , kompletno je zamenio hidraulične kočnice ”suvim” sistemom električnih komponenti. Ovaj sistem elektronske kontrole eliminiše sve moguće greške i održavanje hidrauličnih sistema. Elektro – mehanički sistem je sistem koji eliminiše kočionu tečnost i njene vodove u potpunosti. Kočiona sila se postiže na svakom točku preko motora koji su kontrolisani elektronskom kontrolnom jedinicom i signalima sa elektronskog dela koji se nalazi na pedali kočnice.
Prednosti sistema
1. Kraći zaustavni put i optimizovana stabilnost,
2. Veća komfornost i bezbednost prilikom pritiska na pedalu,
3. Eliminiše vibracije stvorene od anti – blok sistema,
4. Sistem je tih i bešuman,
5. U slučaju kvara sistema, pucanja vodova, ne zagađuje okolinu jer ne iziskuje kočionu tečnost,
6. Zahteva malo prostora u vozilu,
7. Jednostavnost sistema,
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.