Obaveze i nadležnosti rukovodioca u javnom sektoru na primeru Direkcije za naknadu štete
Objavio Makimikihaos 25. mart 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Ekonomija
Objavio Luka Bogovac 01. jul 2013. Prijavi dokument
SVRHA I PREDMET STRATEGIJSKE ANALIZE
Osnovna svrha strategijske analize je razumevanje strategijske pozicije preduzeca ad strane manadžmenta. U fokusu strategijske analize su sredina (mogucnosti i opasnosti) i izvori (snage i slabosti) preduzeca.
Bazicni model strategije (slika 1.) ukazuje na neposrednu vezu strategijske analize (eksterne analize i interne analize) sa strategijom.
Uloga informacionog sistema
Uloga upravljackog informacionog sistema (UIS) aa da pomogne da se definiše arablam a kome treba doneti adluku strategijskog karaktera, da se sagledaju strategijske opcije, izvrši izbor i prate i ocenauau rezultati sprovodenja strategije.
Za donošenje adluka strategijskog karaktera potrebno je stvoriti poseban sistem za strategijsko obaveštavanje. Defanzivno obaveštavanje ima za cilj da se preduprede iznenadenja iz sredine. Pasivno obaveštavanje ima za cilj da pruži podatke za objektivnu ocenu sredine. Ofanzivno obaveštavanje ima za cilj da se identifikuju mogucnosti koje se na drugi nacin ne bi ustanovile.
INTERNA ANALIZA
Analiza izvora i sposobnosti preduzeca
Pocetkom osamdesetih godina XX veka formulisan aa koncept „rutina organizacije“. To je regulisan i predvidiv nacin obavljanja aktivnosti koje daau redosled koordiniranim akcijama preduzeca. Ponašanje preduzeca se posmatra kao velika mreža rutina. Na nivou preduzeca je to tok materijala kroz proizvodni proces, npr. posao menadžmenta preduzeca se posmatra kao rutina za sve akcije koje obavlja. To je set usmeravanja kojim preduzece reaguje na zbivanja u sredini u kojoj obavlja svoju poslovnu aktivnost.
Koncept se smatra korisnim za utvrdivanje sposobnosti preduzeca. On sugeriše nacine na koje menadžment može da kontroliše aktivnosti u preduzecu: da ustanovi rutine za obavljanje posjedinih zadataka, cime se olakšava upravljanje. Svrha je skladno f-nisanje preduzeca, nezavisno od cinjenice da su izvori koje koristi veoma heterogeni. Ono što je najvažnije je da koncept omogucava objašnjenje odnosa izvora i sposobnosti sa konkurentskom prednosti preduzeca.
Ne samo iznos vac i tip i kvalitet raspoloživih izvora su bitni za sposobnost preduzeca.
Rutina aa bitna za efikasnost poslovanja preduzeca. Rutina se stice vremenom.
Objavio Makimikihaos 25. mart 2024.
Objavio nemanja20 25. mart 2024.
Objavio pupovic95 13. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.