Ponašanje u organizaciji
Objavio goja91 24. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Turizam/Ugostiteljstvo
Objavio gogos1988 19. jun 2014. Prijavi dokument
1. UVOD
Banje, termalne, mineralne vode i vazdušne banje su prirodni resursi koji se koriste za očuvanje zdravlja i oporavak ljudi vjekovima i milenijumima. Vremenom su ovi resursi postajali osnova razvoja i snažan element stvaranja turističkog proizvoda zdravstvenog turizma i njegova dva tipa: medicinskog i wellness turizma. Banju možemo definisati kao mjesto posvećeno unapređenju kvaliteta života kroz razne profesionalne usluge, koje potpomažu obnavljanju uma, duha i tijela.
Termin banja se povezuje sa termalnim vodama i tretmanima poznati pod nazivom balneoterapija. Spa gradovi ili banjska lečilišta obično nude različite tretmane zdravlja. Banja je lečilište koje je bogato vodom, blatom ili vazduhom sa ljekovitim i drugim svojstavima koja pomažu ili olakšavaju tegobe, ubrzavaju lečenje ili oporavak ili na neki drugi način pomažu procesu ozdravljenja. Najčešće su u pitanju izvori geotermalne ili mineralima bogate vode, mada postoje banje sa ljekovitim blatom, a neka mesta u planinskim predjelima se zbog čistog i svežeg vazduha nazivaju „vazdušnim banjama“.
Ključna reč koja se pojavljuje u svim definicijama i opisima banja i banjskog turizma je voda. Klasifikovanje banja, određivanje njihovih tipova ili kategorija se zasnivaju na osobinama termalnih i mineralnih voda. Najveći deo kulture kupanja i korišćenja termalnih voda u Evropi tradicionalno se dovodi u vezu sa Rimljanima posebno u prostorima u kojima su valadali. Ostaci termalnih kupališta od Zapadne Evrope do Bliskog Istoka odnosno Eufrata, svedoče o korišćenju termalnih voda za rekreaciju i za terapiju vojnika. Temalni izvori se pojavljuju na dva načina i to krećući se iz dubine i prolaze kroz pukotine u zemljinoj kori i izlivajući se na površinu, ili kao rezultat vulkanskih aktivnosti gde voda na površinu izbija topla, često u vidu gejzira.
Brendiranje potiče iz proizvodnih kompanija robe široke potrošnje da bi se kasnije to prenelo na sveukpno polje konkurencije u kome se nalazi i uslužna delatnost poput turizma. To se najčešće opisuje kao snažan element markretinga i deo poslovne strategije. Definisanje brenda Walter Landauer objašnjava na jednostavan način: „proizvodi su kreirani u fabrikama; brendovi su kreirani u glavama” 77. U brendiranju banja podupire se svaki aspekt poslovanja, od izgleda banje, izabranih vrsta banjskih proizvoda i tretmana, od načina njihovog opisa i predstavljanja, radnih procedura i marketinške produkcije. Kreiranje brenda banje se zasniva na veoma strogom konceptu koji obezbeđuje gostu uživanje u doslednosti čime se obezbeđuje upoznavanje i doživljaj banje kroz sopstveno iskustvo. Lično saznanje ima snažniji efekat u privlačenju banjskih gostiju nego drugi vidovi marketinga i internet.To je pouzdan
način poimanja, dubokog razumevanja i trajnijeg pamćenja banjskog usluga. Brendiranje banja je uspostavljanje relacija sa posetiocima pri čemu je izgled banje, prvi snažan utisak na koji se nadovezuje ton i glasovna komunikacija osoblja koje pomaže gostima, bilo oko prevoza, smeštaja, osnovnih informacija. Cilj toga je da gost ima utisak da osoblje i protokol poznaje, da se udobno i lako snalazi i da oseti dobrodošlicu. Sadržajne, kratke i probrane informacije treba da usredsrede pažnju posetilaca. Glavne osobine banja koje postaju sredstvo afirmacije među konkurencijom su: koncept, lokacija, objekti, dizajn, osoblje, proizvodi i tretmane odnosno procedure. Struktura zaposlenih u banjama zahteva obrazovanje stručnjaka za poslove:
• korisničkog servisa (usluživanje kupaca)
• menadžmenta i
• tretmana / terapija.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.