Odlomak

UVOD

“Benčmarking je neprekidan, sistematski nacin ocenjivanja proizvoda, usluga i poslovne obrade organizacije koji je prepoznatljiv po prezentaciji najbolje prakse u svrsi napredka organizacije.”

Benčmarking se definise na razlicite nacine. Prema jednoj od cesto navođenih definicija, koja je razvijena od strane Americkog centra za produktivnost i kvalitet , benčmarking predstavlja sistematski i kontinuirani proces merenja koji sluzi kao baza za poređenje.
Pre svega, to je istrazivanje i posmatranje najbolje prakse konkurenata, odnosno traganje za najboljim industrijskom praksom. Bencmark predstavlja standard kvaliteta, koji sluzi kao baza za poređenje vlastitog poslovanja sa poslovanjem onih preduzeca koja postizu najbolje rezultate.
Benčmarking omogucava preduzecu da uci na iskustvima drugih, ali ovaj proces je vise od kopiranja.
Ovaj proces je visoko postovan svuda u svetu jer je mnogim svetskim kompanijama pomogao da opstanu ili da se ponovo “dignu na noge”.
Benčmarking je sastavni element filozofije upravljanja ukupnim kvalitetom (TQM) odnosno kulture trajnog unapređenja posla.

Poreklo benčmarkinga potiče iz japanske poslovne filozofije – prebežući iz Japana u Ameriku pravili su poređenja između poslovanja i unapređivali isti. Benčmarking predstavlja nauku koja se nalazi između marketinga i kvaliteta proizvoda. Benčmarking zapravo predstavlja najbolju tehnološku praksu koju pokušava da imitira u što kraćem roku. Poslovna strategija koja je okvir za razvoj ove vrste aktivnosti je drugi na tržištu ili drugi bolji. Tehnika benčmarkinga ukoliko se pribegne sprovođenju istog svakako donosi bolje poslovanje za preduzeće koje je usvojilo strategiju razvoja kroz benčmarking. Srpska preduzeća danas, svakako moraju početi planiranje i izradu strategije razvoja svojih preduzeća utoliko što globalizacija dozvoljava i poziva i srpska preduzeća u uključivcanje u svetske tokove. Naravno, ovakav proces predstavlja ozbiljnu investiciju i ogromno ulaganje što u razvoj tehnologije, što u kvalitet proizvoda, što u celokupan sistem koji iziskuje sprovođenje benčmarkinga u određeno preduzeće. Utoliko ovakav sistem razvoja poslovanja poziva i na zajednička ulaganja i udruživanja u cilju postizanja konkurentske prednosti. S obzirom na okolnosti i resurse koje iziskuje procedura sprovođenja benčmarkinga za preduzeća koja ne raspolažu, dakle, nemaju osnovnih mogućnosti za sprovođenje isti predlaže se umrežavanje i udruživanje sličnih i istih preduzeća u cilju razvoja najbolje tehnološke prakse postizanja poslovne izvrsnosti i poslovanja uopšte. Dakle, nedostatak potrebnih resursa dopunjuju preduzeća udruživanjem poslovanja, što udruženje čini konkurentnim na tržištu.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari