Bencmarking analiza logističkih usluga
Bencmarking analiza logističkih usluga
1. UVOD
Logistički provajderi pružaju usluge na različitim interkonitentalnim, kontinentalnim, nacionalnim, regionalnim i lokalnim tržištima. Svako logističko tržište karekteriše niz specifičnosti u pogledu: strukture korisnika, logističkih zahteva, tržišnog potencijala, makro i mikro okruženja, konkurencije, tržišnih mogućnosti, šansi i rizika. Navedene činjenice ukazuju na izrazitu kompleksnost procesa pružanja logističkih usluga u međunarodnim i nacionalnim robnim tokovima. Složeni tržišni zahtevi, oštra konkurencija, veliki broj učesnika u realizaciji kompletne logističke usluge, zahtevaju stalni proces merenja i praćenja strukture, kvaliteta i ekonomičnosti usluga, procesa i aktivnosti. Mnogi menadžeri se odupiru svakoj promeni zbog negativnog iskustva u prošlosti, mada je jedan od najboljih načina poboljšanja vlastitog poslovanja prihvatanje, oponašanje i razvijanje svega onog što druge kompanije ili pojedinci rade bolje od njih samih. Kriterijum uspešnosti rada menadžmenta nije u stvaranju “uspešnog” preduzeća, već preduzeća koje je bolje od konkurentskog. Danas su mnoge kompanije uspešne upravo zahvaljujući korišćenju tehnike poređenja kao sastavnog dela strategije unapređenja poslovanja. Nastojanje da se bude “najbolji od najboljih” predstavlja suštinu poređenja.U ovom radu detaljnije su sagledane potrebe, mogućnosti, područja i rezultati primene benčmarking analize na području logističkih usluga.
2. POTREBE I MOGUĆNOSTI PRIMENE BENČMARKING KONCEPTA
Trenutna situacija na tržištu može se opisati kao bespoštedna trka automobila u kojoj jedan broj vozača ne zna ili ne vodi računa o svojoj poziciji u trci. Osvrćući se iza sebe vide da su u vođstvu i da su konkurenti daleko iza njih, te se tokom vožnje odmaraju. Uskoro ih konkurencija prestiže i ostavlja daleko iza sebe. Najveća greška koju kompanija može napraviti u ovakvim uslovima jeste da ne preduzme ništa. Opstanak kompanija na tržištu zavisi od njihove mogućnosti da se usmere na okruženje i poboljšaju efikasnost svog poslovanja.
Više u Saobraćaj
Mrežni plan
- PLANIRANJE
- UNIVERZITET U SARAJEVU Fakultet za saobraćaj i komunikacije · Sarajevo
- 6 stranica
Sistemi upravljanja
- Mehatronika
- UNIVERZITET U SARAJEVU Muzička akademija · Banovici
- 18 stranica
Komunikacijske tehnologije vozila i prometne infrastrukture V2I
- Inteligentni transportni sustavi
- UNIVERZITET U SARAJEVU Fakultet za saobraćaj i komunikacije · Sarajevo
- 8 stranica
Više u Seminarski radovi
Optimizacija CT doze (akvizicionim protokolom) kod PET/CT i SPECT/CT hibridnih uređaja
- Osnove nuklearne medicine
- Visoka zdravstvena škola strukovnih studija · Beograd
- 14 stranica
Analiza determinanti ponašanja potrošača na primeru proizvoda “Instant Palenta” RJ – Corn Product
- Ponasanje potrosaca
- UNIVERZITET EDUCONS - Fakultet poslovne ekonomije · Srem. Kamenica
- 14 stranica
Glavni elementi kratke priče
- Kreativno pisanje
- UNIVERZITET U BANJA LUCI Ekonomski fakultet
- 10 stranica
Više u Skripte
Mrežni plan
- PLANIRANJE
- UNIVERZITET U SARAJEVU Fakultet za saobraćaj i komunikacije · Sarajevo
- 6 stranica
Python plan učenja
- VI
- Visoka škola 'CEPS-Centar za poslovne studije' u Kiseljaku · Sarajevo
- 5 stranica
Sistemi upravljanja
- Mehatronika
- UNIVERZITET U SARAJEVU Muzička akademija · Banovici
- 18 stranica