Odlomak

Bencmarking analiza logističkih usluga
1.    UVOD

Logistički provajderi pružaju usluge na različitim interkonitentalnim, kontinentalnim, nacionalnim, regionalnim i lokalnim tržištima. Svako logističko tržište karekteriše niz specifičnosti u pogledu: strukture korisnika, logističkih zahteva, tržišnog potencijala, makro i mikro okruženja, konkurencije, tržišnih mogućnosti, šansi i rizika. Navedene činjenice ukazuju na izrazitu kompleksnost procesa pružanja logističkih usluga u međunarodnim i nacionalnim robnim tokovima. Složeni tržišni zahtevi, oštra konkurencija, veliki broj učesnika u realizaciji kompletne logističke usluge, zahtevaju stalni proces merenja i praćenja strukture, kvaliteta i ekonomičnosti usluga, procesa i aktivnosti. Mnogi menadžeri se odupiru svakoj promeni zbog negativnog iskustva u prošlosti, mada je jedan od najboljih načina poboljšanja vlastitog poslovanja prihvatanje, oponašanje i razvijanje svega onog što druge kompanije ili pojedinci rade bolje od njih samih. Kriterijum uspešnosti rada menadžmenta nije u stvaranju “uspešnog” preduzeća, već preduzeća koje je bolje od konkurentskog. Danas su mnoge kompanije uspešne upravo zahvaljujući korišćenju tehnike poređenja kao sastavnog dela strategije unapređenja poslovanja. Nastojanje da se bude “najbolji od najboljih” predstavlja suštinu poređenja.U ovom radu detaljnije su sagledane potrebe, mogućnosti, područja i rezultati primene benčmarking analize na području logističkih usluga.

2.    POTREBE I MOGUĆNOSTI PRIMENE BENČMARKING KONCEPTA

Trenutna situacija na tržištu može se opisati kao bespoštedna trka automobila u kojoj jedan broj vozača ne zna ili ne vodi računa o svojoj poziciji u trci. Osvrćući se iza sebe vide da su u vođstvu i da su konkurenti daleko iza njih, te se tokom vožnje odmaraju. Uskoro ih konkurencija prestiže i ostavlja daleko iza sebe. Najveća greška koju kompanija može napraviti u ovakvim uslovima jeste da ne preduzme ništa. Opstanak kompanija na tržištu zavisi od njihove mogućnosti da se usmere na okruženje i poboljšaju efikasnost svog poslovanja.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Saobraćaj

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari