Odlomak

IZVRŠNI REZIME
Osnovna delatnost Knjigovodstvenog biroa „POZITIVA“ biće pružanje računovodstvenih usluga malim preduzećima i preduzetnicima, kao i poreskim savetovanjem na teritoriji grada Valjeva.  Ideja za otvaranje ovog biroa, javlja se iz nekoliko razloga. Pre svega, jer sam mišljenja da je budućnost u uslužnoj delatnosti. Sagledavanjem privrednih tokova u Valjevu došla sam do zaključka da je opravdano otvoriti agenciju ovog tipa, jer tražnja za računovodstvenim uslugama ima trend rasta. Uz to konkurentske agencije trenutno pružaju usluge po jako nepristupačnoj ceni, na šta se žale mali privrednici grada Valjeva. Srbija je zemlja u tranzicionom periodu, a državni aparat je svestan da budžet nosi privatni sektor. Samim tim, subvencijama i odredjenim programima, država će nastojati da podstiče otvaranje sve većeg broja malih preduzeća i preduzetničkih radnji, a potencijalnih klijenata Biroa „POZITIVA“.
Pored navedenih razloga dodajem još jedan, subjektivni, smatram da posedujem potrebno znanje u oblasti računovodstva i da ću uz pravi odabir zaposlenih stvoriti uspešnu agenciju.
Cilj poslovanja svakog preduzeća se sastoji u tome da se ostvari profit uz što manje ulaganja, i da se na taj način stvori poslovni identitet koji bi bio prepoznatljiv po kvalitetnim, brzim i
pouzdanim uslugama. Takođe, još neki od ciljeva biroa bili bi:

  • shvatanje potrebe korisnika,
  • postizanje različitosti u pružanju usluga u odnosu na konkurenciju,
  • sticanje inovativnih znanja i stručnih usavršavanja,
  • obavezno korišćenje naprednih tehnologija,
  • obavezan profesionalan odnos prema poslu i klijentima.

 

 

 

PODACI O AUTORU BIZNIS PLANA
Studiju izvodljivosti ovog projekta u potpunosti je pripremila i kroz ovaj biznis plan izradila xxxxxxxxx, student završne godine Poslovnog fakulteta u Valjevu Univerziteta „SINGIDUNUM“ i budući vlasnik Knjigovodstvenog biroa “POZITIVA”.

 

 

 

OPIS I SVRHA PREDUZETNIČKE IDEJE
Usluge iz oblasti računovodstva, koje bi biro pružao svojim klijentima, razlikovale bi se u zavisnosti od delatnosti kojom se odredjeni klijent bavi, kao i organizaciono-pravnog statusa tog
privrednog subjekta.U planu je da poslovne knjige vodim za mala preduzeća, udruženja gradjana i preduzetničke radnje – ugostiteljske, trgovačke, uslužne, proizvodne i zanatske delatnosti. Knjigovodstvene usluge će biti namenjene privrednim subjektima koji iz sopstvenih razloga nemaju mogućnosti za lični knjigovodstveni sektor.
Bitno je navesti da kod preduzetničkih radnji postoji mogućnost izbora vodjenja knjiga u prostom ili dvojnom knjigovodstvu, u zavisnosti od delatnosti i planiranog obima poslovanja, moguće je i u početku voditi poslovne knjige po sistemu prostog knjigovodstva, a u slučaju proširenja obima poslovanja preći na sistem dvojnog knjigovodstva o čemu je neophodno
obavestiti Agenciju za privredne registre, zbog drugačijeg postupka podnošenja završnog računa; dok je kod pravnih lica poslovne knjige moguće voditi isključivo po sistemu dvojnog
knjigovodstva. Neki od tekućih poslova vezanih za vodjenje poslovnih knjiga preduzetničkim radnjama i pravnim licima bi bili:

  • popunjavanje dokumenata u vezi otvaranja radnji i ugostiteljskih objekata,
  • obrada primljenih podataka kroz računovodstveni softver,
  • vođenje knjige evidencije prometa i usluga, prihoda i rashoda, knjige o prometu paušalno oporezovanih obveznika, knjige ulaznih i izlaznih računa,
  • izrada kalkulacija cena vezanih za poslovanje preduzetnika,
  • podnošenje prijava na obavezno socijalno osiguranje i izrada zdravstvenih knjižica za novozaposlene radnike,
  • obračun zarada i izrada platnih spiskova i popunjavanje naloga vezanih za isplatu plata zaposlenima,
  • overa obrazaca M-4 za zaposlene radnike po isteku tekuće godine,
  • popunjavanje pojedinačnih prijava i ostalih poreskih prijava koje prate poslovanja preduzetnika,
  • praćenje vrednosti godišnjih prometa zbog ulaska u sistem obračuna poreza na dodatu vrednost (preko 4 miliona godišnje), kao i obračun PDV-a (mesečni ili tromesečni)
  • izrada završnih računa na kraju godine.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari