Hibridna i električna vozila
Objavio bojann998 16. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Saobraćaj
Objavio studenti.rs 05. april 2016. Prijavi dokument
1.Uvod
Motor je uređaj koji u lancu transformacije energije stvara rad, pa zato sva postrojenja i svi uredjaji koji se kreču ili vrše rad moraju imati motor. Pri tome se zakon o odrzanju energije (e nergija je kao mjera kretanja ne unistiva; ona ne moze da se trosi i da nestane, ona samo menja oblik pa moze iz višeg oblika da pređe u nizi, tj da se degradira ) ne smije izgubiti iz vida. Zavisno od broja karika u lancu transformacije primarne energije radi stvara nja rada motore mozemo podijelit na:
Motore koji rad stvaraju u jednoste pe noj transfo rmaciji ene rgije
Motore koji rad stvaraju u više stepeni (karika) transformacije energije u energiju okoline
U prvu grupu spadaju toplotni i hidraulicki motori, dok u drugu grupu spadaju elektricni, pne umatski, inercioni, s akumulatorima potencijalne energije …
2.Podjela SUS motora
Tokom razvoja motora realizovane su razlicite varijante klipnih motora SUSkoje su sa obzirom na svoje osobenosti nasle primenu u razlicitim oblastima
transporta, industrije, poljoprivrede, mehanizacije… Te varijante su se usavrsavale i
dostigle odredjene specificnosti prilagodjene zahtevima primene, tako da je moguceizvrsiti neke podele klipnih motora SUS.
Prema nameni klipni motori SUS se dele na:
-Stacionarne (primenjuju se na generatorima elektricne struje, pumpama za pol iv a n j e…)
-Transportne (ugradjuju se u lokomotive, automobile, traktore, avione,camce, brodove)
Prema vrsti prime njenog goriva klipni moto ri SUS dijele se na:Motore koji ko riste laka tečna goriva (benzin, ke rozin).Mo tore koji koriste teška tečna goriva (dizel, mazut).Moto re koji koriste gasna gor iva (zemni gas, tecni naftni gas)Konstruktivna konce pcija i karakte ristke klip nih moto ra SUS su prevashodno određene osobinama goriva. Postojanje neke vrste goriva uzrokuje i adekvatnu konstrukciju moto ra koji če koristiti to gorivo. Kako se iz nafte dobijaju benzin i dizel gorivo, danas postoje OTO motori koji kor iste benzin i dizel motori koji troše dizel gorivo.
Prema načinu prip remanja smijese za sago rijevanje klipni motori SUS dijele se na:Motore sa spoljašnjim obrazovanje m smijeseMotore sa unutrašnjim obrazovanjem smijese.U ovoj podijeli spoljašnja pripre ma smijese podrazumijeva da se smijesa za sagorijvanje (mijsavina goriva i gasova) priprema spolja, van cilindra motora, u posebnom uredjaju. To su OTO motori sa karburatorom, mesacem za gas ili ubrizgavanjem benzina u usisni sistem. Kod motora sa unutrasnjom pripremom smijese za sago rijevanje u toku usisavanja u cilindre ulazi čist vazduh, a smijesa za sagorevanje se priprema poslije sabijanja neposredno pre i u toku sagorijevanja, kada se u cilindar pod visokim pritiskom ubrizgava određena količina goriva.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.