Upravljanje činioca bezbjednosti u drumskom saobraćaju
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Trgovina
Objavio GoricaA 02. decembar 2014. Prijavi dokument
UVOD
Poslovni svijet se suočava sa raznovrsnim mogućnostima koje pružaju savremene informacione i digitalne tehnologije.Istovremeno mijenjaju se svi elementi poslovnih aktivnsoti.
Menadžeri i rukovodioci velikih i moćnih kompanija,ali i malih i srednjih preduzeća,moraju, prije svega da shvate značaj i brojne prednosti koje im omogućava korišćenje računara,mreža i savremene tehnologije u kreiranju novih poslovnih rešenja.
Najvažnije je iskoristiti mogućnosti za kreiranje novih proizvoda i usluga,koje će biti plasirane na tržište radi proširenja izbora potencijalnim kupcima,sniženja troškova,i na taj način ostvarenja uslova za brži i efikasniji rast i poslovanje svih poslovnih subjekata.
U novoj digitalnoj eri mogućnosti i prednosti elektronskog poslovanja i elektronskog trgovanja čine značajan potencijal koji treba iskoristiti na najbolji i najefikasniji način.
Trgovina putem interneta je najprofitabilniji obilik trgovine.Razlog takvoj profitabilnosti su
jednostavnost i niski troškovi.Internet trgovina nema radno vrijeme,kupovanje je moguće
24sata dnevno,a proizvod je dostupan i onim najudaljenijim internet korisnicima.
Više od 300 milijuna korisnika Interneta u svijetu postaju potencijalni kupci i ne plaća se zakup poslovnog prostora jer je umjesto trgovine potreban samo jedan Internet site.Internet tržište je jedno od najvećih svjetskih tržišta u razvoju.Postoji li kvalitetna ponuda, korisnici se lako odlučuju na kupovinu putem Interneta jer ona podrazumijeva veći izbor,jednostavnu usporedbu cijena između više prodavača te uslugu dostave na kućna vrata,što znači uštedu vremena.
2.Pojam i definicija
E-trgovina(E-commerce)predstvalja kupovinu i prodaju dobara ili usluga putem Interneta kao i prihode od reklame,elektronsku razmjenu dokumenata koji prate robu,novac i usluge, poslovanje putem elektronskih sredstava:EDI,e-mail,ftp,itd.Termin elektronska trgovina može se definisati i kao proces upravljanja onlajn finansijskim transakcijama od strane pojedinaca ili kompanija.Ovaj proces uključuje kako maloprodajne,tako i veleprodajne transakcije.
Fokus e-trgovine je u sistemima i procedurama pomoću kojih dolazi do razmene različitih finansijskih dokumenata i informacija.
Elektronska trgovina se sprovodi korišćenjem jedne ili više telekomunikacionih tehnologija u cilju ostvarivanja kontakta ili direktne trgovine s partnerima.Ona uključuje ne samo razmjenu novca i proizvoda,već i vođenje proizvodnje elektronskim putem,organizovanje logistike i podrške za kupce.E-trgovina se može posmatrati sa šireg i užeg stanovišta.
Tako šira definicija obuhvata razmjenu poslovnih informacija,održavanje poslovnih odnosa i vođenje poslovnih transakcijasredstvima telekomunikacionih mreža.
A uža definicija obuhvata kupovinu i prodaju robe,usluga i informacija putem mreže.To znači da je e-trgovina pojavljujući koncept koji opisuje procese kupovine i prodaje,odnosno razmjenu proizvoda,usluga i informacija putem kompjuterskih mreža uključujući i Internet.
Elektronska trgovina je digitalno omogućena komercijalna transakcija između organizacija i pojedinaca.
Takođe se elektronska trgovina,prema drugim autorima,definiše kao novi koncept,koji se razvija i koji obuhvata proces kupovine i prodaje ili razmene proizvoda,usluga i informacija preko računarskih mreža,uključujući i Internet.
Srž ili osnova elektronske trgovine se često naziva potpuno digitalno poslovanje.Ona sadrži tri komponente:proizvod,proces i učesnike,koji imaju po dvije dimenzije,fizičku i digitalnu.Ovaj koncept je prikazan na slici 1.
Razlika između fizičkog i digitalnog proizvoda je evidentna.Potencijalno,sve ono što se može poslati ili primiti preko Interneta je digitalni proizvod.Slično tome,učesnici su prodavci, kupci,posrednici i slični predstavnici treće strane(npr.država).
Fizički učesnici su dostupni uživo,dok se sa digitalnim učesnicima komunikacija odvija isključivo posredstvom različitih elektronskih interfejsa.Razlika između fizičkih i digitalnih procesa,predstavljena trećom osom na slici,evidentna je:odlazak u prodavnicu,na primer,pripada fizičkim procesima,dok pretraživanje i kupovina preko weba predstavlja digitalni proces.
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Objavio naca0111111 15. april 2024.
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio madmax74 16. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio dejana1995 21. februar 2023.
Objavio joka84 25. jul 2022.
Objavio joka84 24. maj 2022.
Komentari
You must be logged in to post a comment.