Načini finansiranja budžetskog deficita
Objavio jelpet2000 30. septembar 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Ekonomija
Objavio nikol.mar 14. septembar 2013. Prijavi dokument
UVOD
U ovom radu se razmatra franšizing kao jedan složen i sveobuhvatan poslovni odnos, koji pomaže ljudima da ostvare svoje snove i poslovni uspeh.
Prvi tragovi franšizinga mogu se naći u srednjevekovnoj Evropi, ali njegov današnji izgled formulisan je u SAD – u, gde i doživljava svoju ekspanziju, moze se reći, da je franšizing nastao kao rezultat zahteva i mobilnosti savremenog, a posebno američkog potrošača, koji je na svojim putovanjima tražio poznate nazive i standardizovanu uslugu. Potreba za proizvodima svih vrsta prevaziđena je franšizingom, kao načinom brzog rasta poslovanja.
Mnogi brendovi su izgrađeni kroz franšizing, milioni klijenata su usluženi svakog dana i predstavljaju ogromnu mogućnost za franšize. MC Donald’s, Subway, Coca – Cola i United colours of Benetton, osim što su uspešne svetske kompanije, povezuje još nešto – one su franšize. Svoje ime i način rada, ove kompanije su ustupile privatnim preduzetnicima uz uslov da posluju po strogo utvrđenim pravilima.
Ovaj koncept poslovanja je privlačan zbog olakšanog ulaska preduzetnika u posao, koji se u ovaj razrađen sistem brzo uklapa uz veliku podršku davaoca. Njihov odnos karakteriše međusobna uslovljenost, gde davalac franšize prenosi svoj proveren način poslovanja primaocu franšize, dok se on, sa druge strane trudi da usavrši postojeći sistem. U franšiznom poslovanju nema ograničenja rasta, jer kako se mreža širi, ime postaje prepoznatljivo i to povećava prodaju a davalac franšize nabavlja robu za celi lanac u velikim količinama i po povoljnijim cenama i na taj način istiskuje konkurenciju.
Franšizing je zastupljen u svim granama, od kozmetičkih usluga do prodavnica računara i škola stranih jezika. U nekim granama se franšiza kao metod poslovanja već dugo primenjuje, a u nekim tek počinje da se razvija. Koju će granu odabrati kupac franšize zavisi od puno faktora kao što su novčani ulog koji sebi može da priušti, zatim od poslovnih mogućnosti, interesovanja i načina života.
Pokretanje poslovanja u sistemu franšizinga retko ne uspeva, a kada se to i desi najčešće je zbog toga što se primalac nije držao sistema rada i procedura. Istraživanja su pokazala privatno pokrenuti poslovi propadaju iskazano u procentima više od 70 %. Za razliku od ove činjenice, anketirani kupci franšize se u 95 % slučajeva osećaju uspešnim, a 75 % njih bi ponovo kupilo franšizu.
Objavio jelpet2000 30. septembar 2024.
Objavio Suzana Božić 23. septembar 2024.
Objavio tatjana.p 18. septembar 2024.
Objavio maricamacapavlovic 07. oktobar 2024.
Objavio Suzana Božić 23. septembar 2024.
Objavio pavle.najdenov 23. septembar 2024.
Objavio maricamacapavlovic 07. oktobar 2024.
Objavio jelpet2000 30. septembar 2024.
Objavio zeljanasredojevic 23. septembar 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.