Odlomak

3. Osnovni aspekti globalizacije
Ekonomski aspekti – globalna ekonomija – multinacionalne kompanije – globalni protok novca, roba, usluga, globalni brendovi – slobodno tržište;
Ideološko-politički aspekti – univerzalizacija liberalnog kapitalizma, prava radnika, ljudskih prava i sloboda, prava manjina, dominacija zapadne civilizacije;
Komunikacioni aspekti – mediji, satelitska i kablovska televizija, informatizacija, digitalizacija, internet, društvene mreže;
Kulturni aspekti – homogenizacija kultura, stvaranje globalne kulture, konzumerizam, brendomanija, kosmopolitizam, transformacija lokalnih kultura
Geografski aspekti – geografsko sužavanje prostora i kompresija sveta – vazdušni saobraćaj, globalna dostupnost i pristupačnost različitih geografskih prostora;
Ekološki aspekti – briga za okruženje, fizičku infrastrukturu, ekosisteme, međunarodne organizacije i inicijative;
Vojno-bezbednosni aspekti – globalni stavovi i borba protiv svetskog terorizma, ratova, preteranog naoružavanja, narko-mafije;
Individualni aspekti – formiranje ukusa, građenje ili menjanje kulturnog i ličnog identiteta, stila života, provođenja slobodnog vremena, ponašanja u potrošnji

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 11 stranica
  • Globalizacija u hotelijerstvu -
  • Školska godina: -
  • Skripte, Turizam/Ugostiteljstvo
  • Srbija,  Beograd,  Visoka hotelijerska škola strukovnih studija  

Više u Skripte

Komentari