Odlomak

UVOD

Razvoj Internet marketinga pocinje sredinom pedesetih godina dvadesetog veka. Tada su mnoge kompanije pocele uvoditi kompjutere u sistem svog poslovanj. Kompanije su razvijale svoju privatnu mrežu nabavke, isporuke, razmene informacija izmedu sopstvenih odeljenja i distributivne kanale.
Nakon toga, u ranim sedamdesetim godinama dvadesetog veka, razvija se projekat mrežne agencije ARPANET koji se smatra zacetnikom i pocetcima modela za Internet razmenu podataka.
Današnji moderni pristup Internetu i razvoj Internet mreže i Internet marketinga tzv.svetska široka mreža WWW su organizovani kao grupa podataka namenjena za razmenu širokoj grupi ljudi, korisnika i pristupa Internetu širom sveta. Sam rast Internet razmene podataka i korišcenja široke mreže je znatno porasla pojavom sajtova, kao što su yahoo i amazon, koji su veliki svetski pretraživaci i gde se mogu pronaci razni oblici i vrste podataka. Danas se na svim Internet sajtovima velikih svetskih proizvodaca može naci link za kupovinu njihovih proizvoda. Osnovna pogodnost Internet marketinga je da on treba samo jedan server koji ce biti povezan sa kompanijom koja nudi proizvod na tržištu kao i sa ostalim kompanijama koje su ucesnici u tom lancu prodaje. Cilj tradicionalnog marketinga bio je da dopre do što veceg broja korisnika. Emarketing ima za cilj da pusti korisnika da sam pretražuje, istražuje, postavlja pitanja,…. Da bi se definisao E-marketing, potrebno je, prvo definisati pojam marketinga. Marketing obuhvata strategije i akcije koje firma preduzima da bi uspostavila
odnose s potencijalnim potrošacima, i da bi ih ubedila da kupe njihov proizvod ili uslugu.

2. ELEKTRONSKO POSLOVANJE

U današnjem svetu, povećane globalizacije tržišta i ekonomske regionalizacije, poslovanje ne može biti uspešno bez upotrebe moderne informacione tehnologije.
Umrežavanje preduzeca i javne administracije i razvoj Interneta doveli su do velikih promena u nacinu i efikasnosti rada poslovnih sistema. Omogucena je jednostavna i brza
komunikacija, gotovo trenutno prenošenje velikih kolicina podataka na velike udaljenosti,jednostavno objavljivanje i ažuriranje multimedijalnih dokumenata i njihova kontinuirana globalna dostupnost, digitalna isporuka dobara i usluga, direktno placanje putem Interneta,stvaranje virtuelnih organizacija itd. Sve to predstavlja elemente novog oblika poslovanja,
tzv. elektronsko poslovanje (electronic business).

Elektronsko poslovanje je opšti koncept koji obuhvata sve oblike poslovnih transakcija ili razmene informacija koje se izvode korišcenjem informacione i komunikacione tehnologije i to:

  •  izmedu preduzeca,
  •  izmedu preduzeca i njihovih kupaca, ili
  •  izmedu preduzeca i javne administracije.

Elektronsko poslovanje ukljucuje i elektronsko trgovanje dobrima i uslugama. Korišcenje racunara i mreža nije više privilegija velikih i bogatih preduzeca, vec se u trku na globalnom tržištu mogu ukljuciti i najmanja preduzeca. Rizik neblagovremenog ukljucivanja u savremeno poslovanje je zaostajanje i gubljenje pozicija na tržištu.
Elektronsko poslovanje omogucava takode mikromarketing tj. marketing koji se obraca ciljnim segmentima tržišta. Kupcima se pruža bolja podrška i usluga posle kupovine, uspostavlja se bolja povezanost sa njima i tako se razvija njihova lojalnost.

Korišcenjem Interneta omogucava se jeftini globalni marketing sa ogromnom bazom potencijalnih kupaca. Proizvodna preduzeca mogu svoje proizvode nuditi direktno,a i distribuirati bez posrednika i na taj nacin zadržati nadzor nad proizvodima sve donjihove prodaje. Analizom podataka o posetiocima svojih kataloga proizvoda na Web-u,preduzeca mogu upoznati potrebe svojih kupaca. Tehnološki razlozi za prihvatanje elektronskog poslovanja vezani su za mogucnost digitalizacije razlicitih medija, kao što su tekst, slike, zvuk i video.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari