Odlomak

 

Jan Amos Komenski (1592-1670) osmislio je sistem obrazovanja i vaspitanja kojim se značajno promenilo razumevanje veze između razumevanja deteta i njegovog obrazovanja. Smatrali su ga najznačajnijim reformatorom u istoriji obrazovanja. Živeo je i radio u XVII veku, ali kao začetnik pedagogije i didaktike prisutan je i danas. Teško da bi koji proučavalac didaktike mogao da zanemari njegovo ime. Po narodnosti je bio Čeh, ali ga svojataju Nemci, Mađari, Slovaci. Što samo govori o tome koliko je on bio veliki naučnik: pedahog, humanista, filozof i političar. Njegovo prezime – Komenski verovatno potiče od imana opštine Komnja iz koga potiče.
Po obrazovanju je bio teolog i bio je proizveden za sveštenika protestantske crkve u Češkoj. Zbog nekih svojih orijentacija, skoro čitavog života je morao da se skriva, bio je progonjen od strane crkvenih velikodostojnika i carske vojske. Ipak to mu nije smetalo da se čitavog života bavi principima i načinom obrazovanja, koje je za to vreme bilo potpuno revolucionarno.
Jan Amos Komenski bio je pod jakim uticajem Frensisa Bekona i ideja humanizma. On je utvrdio nove načine i principe polaska dece u školu. Smatrao je da polazak u školu mora biti obavezan za svako dete, bilo ono bistro ili ne, bogato ili siromašno.
Proslavio se za svoje doba revolucionarnim mislima „ponavljanje je majka mudrosti“i „škola je igra“. Bio je filozof koji se zalagao za jednakost svih ljudi, te se njegova filozofija naziva „pansofija“. Osnova ove filozofske misli je ideja da čitavim kosmosom vlada jedinstvena harmonija. Njegova filozofska razmatranja se usredsređuju na suvišnost čula sveopšteg bitisanja.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Pedagogija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari