Liderstvo
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Menadžment
Objavio donnie20 03. decembar 2013. Prijavi dokument
UVOD
Rad je koncipira tako da govori onajvažnijim aspektima razvoja i uspeha japanskog menadžmenta. Pre svega o menadžmentu i kulturi rada u Japanu, a potom i o tajnama uspeha japanskog menadžmenta. Menadžment baziran na ovim ciljevima mora da ostvari velike rezultate.
Tajne uspeha japanskog menadzmenta predmet su drugog dela rada gde je izloženo dosta primera o tome koje su i kakve su tajne japanskog menadzmenta. Polazi se od principa japanskog menadžmenta, pa se dalje govori o ” menadžerima od jednog minuta “, tajnama japanskog sistema menadžmenta, kao i o strategiji japanskih kompanija i nekim formamaorganizacije rada u japanskom preduzeću. Uspesi japanske proizvodnje osnova su svih japanskih uspeha i gigantskih rezultata ” zemlje izlazeceg sunca “.
OSNOVNI PRINCIPI I KARAKTERISTIKE JAPANSKOG MENADŽMENTA
Najvažniji princip japanskog menadžmenta je sakupljati mudrost od ljudi koji rade u samoj kompaniji i koristeći to sakupljeno, graditi snagu kompanije. Da bi se ta prikupljena i akumulirana mudrost na poslu upotrebila, svi zaposleni moraju da imaju odgovarajuće sposobnosti da primene svoju pamet, nove ideje, a sistem mora da bude tako koncipiran da radnika motiviše da izvlači na površinu i zatim koristi tu pamet iskazanu kroz nove predloge, poboljšanja rada i uslova u celini. Kod prikupljanja predloga i ideja od strane zaposlenih stvoren je ceo system sređivanja i korišćenja tih predloga poznat kao “krug kontrole kvaliteta –QC”, uz postojanje i drugih vidova prakse koji su usmereni na prikupljanje ikorišćenje ove kolektivne pameti. Opšti cilj japanskog menadžmenta je dase stvori poverenje između rada i menadžmenta, što predstavlja jedan od ključeva preduzimljivosti radnika i izgrađivanje dobrih odnosa između njih I uprava kompanija. Najopštije bi se moglo reći da su japanski radnici visoko kvalifikovani, stručni, preduzimljivi i vredni. Kada kompanija postiže dobre rezultate onda se svi plodovi tog uspeha dele sa radnicima. Kada je pakkompanija u poslovnom smislu u teškoćama onda se maksimalno izbegava otpuštanje radnika i svi od predsednika kompanije do radnika prihvataju smanjenje plata. Želja i volja zaposlenih da vredno rade i doprinose uspehu kompanije zasniva se na njihovom uverenju da “kompanija pripada onima koji u njoj rade,” jer im uglavnom obezbeđuje doživotno zaposlenje. Pored toga, kod japanskog menadžmenta postoji tendencija da se dobrobit zaposlenih uzima pre interesa samih akcionara, pri čemu ovo bukvalno podrazumeva da je odvojeno vlasništvo od kontrole nad kompanijom.
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio dejana1995 15. april 2024.
Objavio dejana1995 10. april 2024.
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Objavio naca0111111 15. april 2024.
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio madmax74 16. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.