E-učenje proširenje kompetencija nastavnika
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio studenti.rs 15. januar 2016. Prijavi dokument
KONSTITUISANJE PEDAGOGIJE KAO NAUKE – od uopštavanja iskustva do nauke – Vaspitanje: – postoji u svim društvima i svim epohama ljudskog razvoja, tj. od samog nastanka društva, – Neki oblik vaspitanja postojao i u najstarijim društvima, (brojni podaci vezani za narodne običaje, rituale, iskazane narodne mudrosti, koji svedoče o čoveku i vremenu u kojem je živeo i podizao decu).
Vaspitanje je starije i od same pedagogije kao nauke. Pedagogija – kao nauka konstituisaće se tek početkom XIX veka. (Herbart – 1806. godine) Njenom konstituisanju doprinelo je celokupno ljudsko saznanje, do tog perioda dostignuto u oblasti vaspitanja.
Za konstituisanje pedagogije kao nauke, posebno je značajna: 1802. godina kada će Johan Fridrih Herbart prvi put početi da predaje pedagogiju kao univerzitetsku disciplinu, na Univerzitetu u Getingenu, a 1806. godine izdaje delo: Opšta pedagogija izvedena iz vaspitnog cilja. Ovim je pedagogija postala posebna nauka, a zasluga za to pripada Herbartu.
Komenski je prvi dao predlog celovitog školskog sistema, a Herbart konstituiše celovit pedagoški sistem i prvi pedagogiju predaje kao samostalnu univerzitetsku disciplinu, zasnovanu na etici i psihologiji
Reč pedagogija je grčkog porekla: – termin “paidagogus” – složenica dve grčke reči= onaj koji vodi dete (dečaka) pais, paidos – dečak ago, agein – voditi
PREDMET PEDAGOGIJE je: VASPITANJE , kao skup intencionalnih uticaja na razvoj ličnosti. Pedagogija se bavi svim onim što se intencionalno čini da bi se uticalo na razvoj dece, mladih i odraslih, tj. da bi se razvoj ličnosti (nezavisno od njenog uzrasta) usmerio u odredjenom pravcu.
ZADACI PEDAGOGIJE: 1. proučava i istražuje vaspitne pojave, 2. otkriva pedagoške zakonitosti, formuliše pedagoške zakone i klasifikuje ih u poseban pedagoški sistem saznanja; 3. razvija, unapredjuje i usavršava vaspitno – obrazovnu praksu;
4. naučno prati i kritički vrednuje rezultate u pedagoškoj teoriji i praksi;
5. razvija specifičnu metodologiju naučnih istraživanja pedagoških pojava;
6. koristi rezultate naučnih saznanja drugih nauka i povezuje ih u koherentan sistem.
Funkcije pedagoške nauke:
1. Deskriptivna-opisuje pedagoške pojave, uslove, mogućnosti
2. Regulativna- vrednuje vapitnustvarnost, preporučuje sadržaje, metode..
3. Dinamička- unapređuje, usavršava, razvija ped.stvarnost
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Objavio ivanicaa7822 25. mart 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.