Odlomak

KONSTITUISANJE PEDAGOGIJE KAO NAUKE – od uopštavanja iskustva do nauke – Vaspitanje: – postoji u svim društvima i svim epohama ljudskog razvoja, tj. od samog nastanka društva, – Neki oblik vaspitanja postojao i u najstarijim društvima, (brojni podaci vezani za narodne običaje, rituale, iskazane narodne mudrosti, koji svedoče o čoveku i vremenu u kojem je živeo i podizao decu).
Vaspitanje je starije i od same pedagogije kao nauke. Pedagogija – kao nauka konstituisaće se tek početkom XIX veka. (Herbart – 1806. godine) Njenom konstituisanju doprinelo je celokupno ljudsko saznanje, do tog perioda dostignuto u oblasti vaspitanja.
Za konstituisanje pedagogije kao nauke, posebno je značajna: 1802. godina kada će Johan Fridrih Herbart prvi put početi da predaje pedagogiju kao univerzitetsku disciplinu, na Univerzitetu u Getingenu, a 1806. godine izdaje delo: Opšta pedagogija izvedena iz vaspitnog cilja. Ovim je pedagogija postala posebna nauka, a zasluga za to pripada Herbartu.
Komenski je prvi dao predlog celovitog školskog sistema, a Herbart konstituiše celovit pedagoški sistem i prvi pedagogiju predaje kao samostalnu univerzitetsku disciplinu, zasnovanu na etici i psihologiji

Reč pedagogija je grčkog porekla: – termin “paidagogus” – složenica dve grčke reči= onaj koji vodi dete (dečaka) pais, paidos – dečak ago, agein – voditi
PREDMET PEDAGOGIJE je: VASPITANJE , kao skup intencionalnih uticaja na razvoj ličnosti. Pedagogija se bavi svim onim što se intencionalno čini da bi se uticalo na razvoj dece, mladih i odraslih, tj. da bi se razvoj ličnosti (nezavisno od njenog uzrasta) usmerio u odredjenom pravcu.
ZADACI PEDAGOGIJE: 1. proučava i istražuje vaspitne pojave, 2. otkriva pedagoške zakonitosti, formuliše pedagoške zakone i klasifikuje ih u poseban pedagoški sistem saznanja; 3. razvija, unapredjuje i usavršava vaspitno – obrazovnu praksu;
4. naučno prati i kritički vrednuje rezultate u pedagoškoj teoriji i praksi;
5. razvija specifičnu metodologiju naučnih istraživanja pedagoških pojava;
6. koristi rezultate naučnih saznanja drugih nauka i povezuje ih u koherentan sistem.
Funkcije pedagoške nauke:
1. Deskriptivna-opisuje pedagoške pojave, uslove, mogućnosti
2. Regulativna- vrednuje vapitnustvarnost, preporučuje sadržaje, metode..
3. Dinamička- unapređuje, usavršava, razvija ped.stvarnost

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 29 stranica
  • Pedagogija sa didaktikom Marija Jovanovic
  • Školska godina: Marija Jovanovic
  • Skripte, Pedagogija
  • Srbija,  Niš,  UNIVERZITET U NIŠU - Fakultet sporta i fizičkog vaspitanja  

Više u Pedagogija

Više u Skripte

Komentari