Elektronsko bankarstvo
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Marketing/PR
Objavio milosbp 13. jun 2012. Prijavi dokument
KONTROLA: POJAM, SVRHA, TIPOVI I PROCES
Odnos prema kontroli
Odmah po stavljanju plana preduzeća u akciju, treba da počne proces ocene. Bez ocene, menadžment ne može da kaže da li plan funkcioniše i koji faktori doprinose njegovom uspehu ili neuspehu. Ocena logično sledi planiranje i implementaciju. Planiranje kaže šta treba da se uradi. Ocena kaže šta je zaista urađeno. Postoji cirkularni odnos. Rade se planovi, stavljaju u akciju, rezultati tih akcija se ocenjuju i pripremaju se novi planovi na bazi tih ocena.Planiranje je kontinualan proces i planovi moraju biti revidirani i modifikovani da bi određivali stanje realnosti. Strategijsko planiranje aktivnosti marketinga se oslanja na praćenje i povratnu spregu. Naš primarni naglasak do sada je bio na planiranju. Sada se on prenosi na kontrolu – feedback proces koji pomaže menadžeru marketinga da sazna:
Danas se situacija dramatično promenila, uz pomoć MIS, koji omogućava dobijanje više i brže informacija i njihovo brzo korišćenje za poboljšanje strategije ili njenu primenu. Menadžeri marketinga koji imaju ovakav pristup često stižu konkurentsku prednost. Mogu rano da otkriju potencijalne probleme i spreče da se ne izrode u velike probleme, ukoliko već ne mogu da ih u potpunosti eliminišu. Planiranje se shvata kao formulisanje ciljeva marketinga i određivanje na koji način najbolje da se zadovolje ti ciljevi. Nasuprot, kontrola je set aktivnosti koje se bave utvrđivanjem da li je postignut zadovoljavajući napredak ka ostvarivanju postavljenih ciljeva, postoji li odstupanje ostvarenog od planiranog i preduzimanjem neophodne korektivne akcije. Kada postoji adekvatan postupak kontrole, firma je sposobna da blagovremeno preduzme akciju na poboljšanju svojih rezultata. Ovaj proces prilagođavanja marketing napora kao odgovor na menjajuće uslove je kritičan za uspeh firme, pošto se vrlo mali broj takvih napora odvija striktno po planu
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.