Ponašanje u organizaciji
Objavio goja91 24. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Menadžment
Objavio Stevan Grubac 29. januar 2014. Prijavi dokument
VERBALNA KOMUNIKACIJA
Osnovni elementi komunikacionog čina (interpersonalna komunikacija):
1. pošiljalac (adresor)
2. primalac (adresat)
3. sredstvo ili način prenošenja informacija (komunikacioni kanal)
4. poruka ili informacija
5. efekat
Osnovne funkcije komunikacije
1. razmena informacija
2. zabava (igra)
3. poučavanje
4. ubeđivanje (npr. reklama, politički govor)
Bredlijev model govornog procesa
U komunikaciji se nešto sa nekim deli. Uvek nešto dobijamo u komunikaciji.
Karakteristike komunikacije
1. Dinamična – elementi deluju individualno i međusobno; nije jedinstveni čin; mnoštvo akcija i reakcija koje daju različite efekte i rezultate
2. Trajna – komunikacija počinje od rođenja i traje sve do smrti (dete i u utrobi komunicira sa majkom; traje i posle direktne komunikacije)
3. Složena – komunikacija nije samo stimulans i odgovor; odvija se na mnogo ravni
4. Nepovratna (ireverzibilna) – efekat posle slanja poruke postaje činilac za dalje poruke
5. Nesledstvena – elementi joj nisu u sledu (može biti linearna i kružna; fidbek pre poruke; poruka u mozgu pre slanja)
6. neponovljiva – nijedna komunikacija se ne može ponoviti; ne može se ponoviti u istom vidu; učesnici se menjaju i kontekst se menja
Lingvistički model komunikacije:
Roman Jakobson je autor lingvističkog modela komunikacije. To je jezički model govornog čina. Jakobson je osnivač praške (Prag) lingvističke škole.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio Norma Jean 24. april 2024.
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.