Odlomak

Uvod

Drumski saobraćaj predstavlja u istorijskom pogledu najstariju granu saobraćaja, pa prema tome i drumska vozila predstavljaju najstarija prevozna sredstava na svetu Najveću fleksibilnost čovekovom kretanju omogućava korišćenje drumskog motornog vozila tj automobila. Automobil predstavlja drumsko vozilo namenjeno za prevoz ljudi, prtljaga i manjih količina tereta. Neophodnost posedovanja automobnila u modernom svetu potvrđuje i činjenica da svaki deseti stanovnik planete poseduje bar jedan automobil. Razvoj automobilske industrije u svetu beleži konstantan rast i predstavlja merilo razvijenosti neke zemlje, pa tako Zapadna Evropa, SAD, Japan i Južna Koreja trenutno predstavljaju vodeće sile automobilske industrije na globalnom nivou.

Tržište Srbije je privlačno za mnoge proizvođače automobile, koji svake godine smišljaju programe i načine kako da budu konkurentniji na tržištu a da ujedno privuku što veći broj kupaca. Svako preduzeće definiše svoju poslovnu politiku i ciljeve koje žele da ostvare na određenom tržištu, a uglavnom cilj je osvajanje određenog procenta tržišta. Na području Srbije prisutni su prodajni centri gotovo svih svetskih proizvođača.
Trenutno stanje je takvo da svi proizvođači potpuno samostalno obavljalju  sve aktinosti koje su vezane za dopremu i distribuciju vozila. Sa porastom broja prodatih vozila na području Srbije, tokovi dopreme i distribucije postaju sve intenzivniji, pa predstavlju značajne troškove za sve uvoznike, što se odražava i prodajnu cenu vozila.
Razvojem logističkog centra za automobile, ukupni logistički troškovi bi se značajno smanjili. U savremenom poslovanju sve se više teži približavanju proizvodnje korisnicima. Zbog toga se u okviru logističkog centra nalazi i servisni podsistem za robu u okviru koga se obavljaju VAL usluge.

U ovom radu će detaljnije biti objašnjene funkcije jednog ovakvog logističkog centra, osnovni podsistemi koje treba da sadrži, kao i tehnologije pojedinih podsistema logističkog centra. Za dimenzionisanje pojedinih podsistema biće korišćeni simulacioni modeli, kako bi se odredila neophodna veličina njegovih podsistema. U završnom delu rada predstavljen je izgled logističkog centra sa svim podsistemima.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Saobraćaj

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari