Odlomak

Marketing

Trziste-ljudi ili organizacije sa potrebama ili zeljama koji su sposobni I voljni da kupuju
Segment trzista-podgrupa ljudi ili organizacije koja ima jednu ili vise zajednickih karakteristika,zbog kojih ima I slicne potrebe za proizvodima.
Segmentacija trzista- proces podele trzista na smislene,relativno slicne I prepoznatljive segment ili grupe
Segmentacija sluzi da:
•    Odredi grupu kupaca sa slicnim potrebama I da analiziraju ponasanje u kupovini I karakteristike te grupe
•    Pruzi informaciju pomocu kojih dizajniraju marketing mikseve.
•    Zadovolji potrebe I zelje kupaca, uz ostvarivanje organizacionog cilja
Da bi segmentacija bila korisna imamo 4 osnovna kriterijuma:
1.    Odrzivost- segment mora da bude dovoljno veliki da za njega vredi napraviti marketing miks
2.    Prepoznatljivost I merljivost-segmenti moraju da budu prepoznatljivi I njihova velicina mora da bude merljiva
3.    Pristupacnost-preduzece mora da ima mogucnost da prilagodjenim marketing miksevima dopre do clanova ciljnih segmenata
4.    Reagovanje-trziste se mogu segmentirati koriscenjem bilo kojih kriterijuma koi se cine logicnim.
Osnovne (varijable) za segmentaciju-karakteristike pojedinca,grupa ili organizacija
Geografska segmentacija- segmentiranje trzista prema regijama neke zemlje ili sveta,prema velicini trzista,gustine trzista ili klimi
Demografska segmentacije- segmentiranje trzista prema strarosti,polu,prihodima,etnickom poreklu,porodicnom ciklusu(niz faza uslovljenih kombinacijama starosti,bracnog statusa I podataka da li porodica ima ili nema deca)
Psihografska segmentacija:
•    Licnosti-njegove osobine,stavove I navike
•    Motivi
•    Zivotni stil-dele se na grupe prema nacinu kako provode vreme,njihovim uverenjima,drustveno-ekonomskim karakteristikama.
•    Geodemografija-kombinuje se geografska,demografska I segmentacija prema zivotnom stilu.
Segmentacija prema koristima-proces grupisanja kupaca na trzisne segmente na osnovu koristi koje ocekuju od proizvoda
Segmentacija prema stopi upotrebe-podela trzista na osnovu kolicine proizvoda koja se kupuje ili konzumira
Princip 80/20- princip prema kome 20 odsto svih kupaca kreira 80 odsto traznje.
Poslovno trziste se sastoji od proizvodjaca,preprodavca,organe javne uprave I Institucije
Povrsni nabavljaci- poslovni kupic koji narucuju  od poznatog dobavljaca da bi zadovoljili svoje potrebe u vezi sa proizvodnjom I isporukom
Temeljni nabavljaci-poslovni kupci koji razmatraju broje dobavljace,traze ponude I pazljivo proucavaju sve predloge pre nego sto izaberu jednog.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Skripte

Komentari