Ispitivanje karakteristika tkanina za specijalne namjene
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Skripte, Marketing/PR, Turizam/Ugostiteljstvo
Objavio AnaAnastasija 16. januar 2015. Prijavi dokument
Marketing
Trziste-ljudi ili organizacije sa potrebama ili zeljama koji su sposobni I voljni da kupuju
Segment trzista-podgrupa ljudi ili organizacije koja ima jednu ili vise zajednickih karakteristika,zbog kojih ima I slicne potrebe za proizvodima.
Segmentacija trzista- proces podele trzista na smislene,relativno slicne I prepoznatljive segment ili grupe
Segmentacija sluzi da:
• Odredi grupu kupaca sa slicnim potrebama I da analiziraju ponasanje u kupovini I karakteristike te grupe
• Pruzi informaciju pomocu kojih dizajniraju marketing mikseve.
• Zadovolji potrebe I zelje kupaca, uz ostvarivanje organizacionog cilja
Da bi segmentacija bila korisna imamo 4 osnovna kriterijuma:
1. Odrzivost- segment mora da bude dovoljno veliki da za njega vredi napraviti marketing miks
2. Prepoznatljivost I merljivost-segmenti moraju da budu prepoznatljivi I njihova velicina mora da bude merljiva
3. Pristupacnost-preduzece mora da ima mogucnost da prilagodjenim marketing miksevima dopre do clanova ciljnih segmenata
4. Reagovanje-trziste se mogu segmentirati koriscenjem bilo kojih kriterijuma koi se cine logicnim.
Osnovne (varijable) za segmentaciju-karakteristike pojedinca,grupa ili organizacija
Geografska segmentacija- segmentiranje trzista prema regijama neke zemlje ili sveta,prema velicini trzista,gustine trzista ili klimi
Demografska segmentacije- segmentiranje trzista prema strarosti,polu,prihodima,etnickom poreklu,porodicnom ciklusu(niz faza uslovljenih kombinacijama starosti,bracnog statusa I podataka da li porodica ima ili nema deca)
Psihografska segmentacija:
• Licnosti-njegove osobine,stavove I navike
• Motivi
• Zivotni stil-dele se na grupe prema nacinu kako provode vreme,njihovim uverenjima,drustveno-ekonomskim karakteristikama.
• Geodemografija-kombinuje se geografska,demografska I segmentacija prema zivotnom stilu.
Segmentacija prema koristima-proces grupisanja kupaca na trzisne segmente na osnovu koristi koje ocekuju od proizvoda
Segmentacija prema stopi upotrebe-podela trzista na osnovu kolicine proizvoda koja se kupuje ili konzumira
Princip 80/20- princip prema kome 20 odsto svih kupaca kreira 80 odsto traznje.
Poslovno trziste se sastoji od proizvodjaca,preprodavca,organe javne uprave I Institucije
Povrsni nabavljaci- poslovni kupic koji narucuju od poznatog dobavljaca da bi zadovoljili svoje potrebe u vezi sa proizvodnjom I isporukom
Temeljni nabavljaci-poslovni kupci koji razmatraju broje dobavljace,traze ponude I pazljivo proucavaju sve predloge pre nego sto izaberu jednog.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.