Odlomak

Marketing (eng.: Marketing) tradicionalno predstavlja zbir aktivnosti koje su upotrebljene u cilju usmjeravanja tokova proizvoda i usluga od proizvođača prema potrošaču (korisniku, kupcu, klijentu).
Marketing je disciplina koja se bavi pitanjima tržišta, potreba na tržištu i načina zadovoljenja tih potreba. Ova oblast se stalno razvija i širi sa razvojem tržišta i ima za cilj da postavi teorijsku osnovu za strategije poslovanja na tržištu. U teoriji marketinga uspjeh na tržištu najčešće se dovodi u vezu sa razumijevanjem i zadovoljenjem tržišnih potreba (potreba potrošača), ali sve češće se javljaju i novi, napredniji koncepti. Teorija marketinga bavi se i pitanjima ogranizacije marketing funkcije u preduzeću i sve širim spektrom srodnih pitanja. Važan aspekt marketinga je demografija, jer od starosti, pola i nekih drugih struktura stanovništva zavisi način djelovanja na ciljanu populaciju.
Marketing se može predstaviti kroz proces od četiri koraka, koji počinje analizom i definisanjem “univerzuma” potencijalnih korisnika ili kupaca. Poslije prve faze marketinškog procesa slijedi proces skretanja pažnje (en: Attention, Awareness) korisnika koji su spremni na kupovinu, iz “univerzuma” ciljane populacije. U trećoj fazi sistemski se utiče na potencijalne korisnike da se zainteresuju(en: Interest) i prihvate (želja – en: Desire) postojeće koncepte ili ponude, koje su kreirane na osnovu marketinških aktivnosti organizacije. Konačno, uspijeh prethodne tri faze trebalo bi da dovede do prelaska potencijalnih kupaca u “prave” kupce (en: actual buyers) putem aktivnosti koje se sprovode da bi potencijalni korisnici obavili željenu akciju (en: desired action) – kupovina, poziv, skidanje dokumenata (en: download), pretplata, članstvo, prodaja, itd.

Rating: 5.0/5. From 1 vote.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 11 stranica
  • Marketing u građevinarstvu -
  • Školska godina: -
  • Skripte, Marketing/PR
  • Crna Gora,  Bar,  UNIVERZITET CRNE GORE - Građevinski fakultet u Podgorici  

Više u Skripte

Komentari