studenti
Mesto za uspešne studente

Marketinški potencijali

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Internet je novi medij koji izaziva radoznalost mnogih menadžera koji idu u korak s vremenom i savremenom tehnologijom. Internet se pojavio 60-ih godina prošlog vijeka kao neprofitna, globalna mreža svih mreža koja povezuje naučne, istraživačke i univerzitetske centre. Bitan momenat u razvoju Interneta je informatički bum, prije svega razvoj PC tehnologije, koji je 80-ih godina omogućio pristup mreži milionima korisnika širom svijeta.

Poslovni ljudi su vrlo brzo naslutili sav potencijal koji Internet pruža, naročito kao novi distributivni kanal I propagandni medij. Pojava WWW –World Wide Web-a i multimedije daje dodatni podsticaj interesovanju za Intenet. Broj komercijalnih domena u 1995. godini bilježi rast od 586%, dok se očekivani broj svih korisnika procenjuje na 100 miliona do 1998. godine. Među 200 zemalja u svijetu koje su prisutne na Internetu, od 1996. godine nalazi se i Jugoslavija (Srbija, Crna Gora), a s obzirom na koncept “globalnog sela” i “poslovne šanse malih” koje pruža, neophodno je što prije sagledati način funkcionisanja, specifičnosti i potencijale Interneta.

Pri tome treba koristiti iskustva i dostignuća drugih, koji su u ovom poslu duže i prilagoditi ih sopstvenim rješenjima. Preduzetni menadžeri su internet prepoznali kao pogodan medij za marketinške aktivnosti, ali i kao kanal prodaje. U radu će biti objašnjeno korišćenje interneta za marketinške aktivnosti sa posebnim osvrtom na poslovne šanse na internet tržištu.

2. POJAM INTERNETA
Internet je novi medij koji izaziva radoznalost mnogih menadžera koji idu u korak sa vremenom i savremenom tehnologijom. Internet je utemeljen krajem šezdesetih godina kao neprofitna, rastuća, globalna mreže svih mreža koja povezuje naučne, istraživačke i univerzitetske centre. Sa korisničkog aspekta – Internet je skup razlicitih komunikacionih servisa kojima se pristupa putem Internet Service Provider-a (ISP) i kompjutera koji se priključuje na mrežu ISP-a. Sa konceptualnog aspekta – Internet predstavlja sredstvo komunikacije, čijim se poznavanjem ostvaruje kvalitetan cilj prisustva. Drugim rečima, poznavanjem funkcionisanja Interneta stvara se mogućnost njegovog korišćenja u ostvarivanju kvalitetnog prisustva na Internetu. Sa aspekta finansijske koristi od Interneta – Internet je komunikacioni medij preko kojeg se ostvaruje finansijska dobit pristupom odrenenim podacima, prodajom proizvoda ili usluga, i promotivnim prisustvom firme na Internetu. Internet je globalna računarska mreža sastavljena od hiljada mreža po celom svetu.

Niko ne zna koliko je računara povezeno na Internet, iako su procene u toku. Sigurno je, menutim, da se ovaj milionski broj povećava neverovatnom brzinom. Niko ne kontroliše Internet. Postoje organizacije koje razvijaju tehničke aspekte ove mreže, ali je nijedna vladajuća aparutura ne kontroliše. Ključnu magistralu Interneta (okosnicu, engl. backbone), kroz koju teče saobraćaj preko Interneta, poseduju privatna preduzeća. Svi računari na Internetu menusobno komuniciraju koristeći Transmission Control Protokol/Internet Protocol (protokol za kontrolu prenosa/Internet protokol), skraćeno TCP/IP.

 

Nastavi sa čitanjem..

Nabavkom greb greb kupona 1000, dopunite vaše kredite i preuzmite gomilu radova.

Ostavite komentar

Morate biti ulogovani da biste komentarisali.