Odlomak

Medjunarodni marketing pitanja za II parcijalu

1.    Sta su sekundarni podaci?

Sekundarni podaci se definisu kao podaci koji su ranije vec prikupljeni u neku drugu svrhu.

2.    Sta su primarni podaci?

Prikupljanje primarnih podataka ima za cilj pronalazenje odgovora na niz pitanja koja su od sustinskog znacaja za efikasno poslovanje na ciljnom trzistu.

3.    Izvori sekundarnih podataka?

-Izvori podataka u samom preduzecu (podaci iz racunovodstva i finansija,podaci iz marketinga,podaci iz ostalih izvora u preduzecu)
-podaci izvan preduzeca (objavljeni podaci kao sto su podaci iz medjunarodnih instistucija,institucija pojedinih zemalja,podaci iz literature,podaci koji se kupuju:baze podataka i paneli.)

4.    Kako se mogu prikupljati podaci iz primarnih izvora?

Primarni podaci se mogu prikupiti promatranjem i ispitivanjem.Promatranje moze biti osobno i mehanicko.Sustina u promatraja je u pracenju i registrovanju aktivnosti i ponasanja ispitanika.Mehanicko promatranje zasniva se na koristenju mehanickih uredjaja.Ispitivanje se vrsi najcesce postanskom anketom,telefonskim intervjuem i osobnim intervjuem,

5.    Sta je MMIS?

Medjunarodni marketing informacioni sistem predstavlja integralnu mrezu informacija koja se kreira u cilju obezbjedjenja relevantnih informacija za donosenje poslovnih odluka.Kao i svaki sistem on ima svoje inpute,procese i outpute.

6.    Šta je izvoz?
Izvoz proizvoda i usluga najčešće predstavlja polaznu strategijsku varijantu u procesu internacionalizacije poslovanja. Roba koja je proizvedena u jednoj zemlji i ima destinaciju u drugoj mora preći granicu kako bi ušla u distributivni sistem ciljnog tržišta.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Skripte

Komentari