Odlomak

  POJAM I VRSTE MARKETING KANALA
Marketing kanal predstavlja lanac institucija koje obavljaju neophodne aktivnosti za kretanje predmeta logistike od polazišta do odredišta.
Marketing kanal može biti:

•    Marketing  kanal u  napred,
•    Marketing kanal unazad.

Marketing kanal unapred predstavlja lanac institucija koje obavljaju neophodne aktivnosti za kretanje predmeta logistike unapred prema potrošačima (kompanijama ili pojedincima). Može biti marketing kanal nabavke i marketing kanal prodaje.
Marketing kanal kojim se kreću matrerjali od dobavljača prema kompanijama – proizvođečima ili trgovinama kao kupcima se, sa stanovišta kompanije – kupca, naziva marketing kanala prodaje.
Marketing kanalom unazad se kreće predmet logistike prema:

  •     Kompanija – proizviđačima od strane potrošača ili posrednika.
  •     Kompanija – dobavljačima od strane kompanija-kupca (najčešće proizvođača).

Odluka o marketing kanalima je od strategijskog značaja za kompaniju, jer može opredeliti dugoročnu poziciju kompanije i imati dugoročne implikacije na njen rast i razvoj.
Odlukom o kanalima nabavke kompanija definiše:

  •     Način nabavke materijala za proizvodnju , proizvoda za sopstvenu upotrebu ili dalju prodaju,
  •     Izbor dobavljača,
  •     Način saradnje institucija u kanalu.

Odlukom o kanalima prodaje kompanija definiše:

  •     Način prodaje proizvoda,
  •     Vrstu i broj posrednika, ukoliko se opredeli za indirektnu prodaju,
  •     Način njihovog izbora i odnosa saradnje.

U oblasti distribucije od posebnog značaja su marketing kanali prodaje.

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Skripte

Komentari