Menadžment i marketing usluga
POJAM I VRSTE MARKETING KANALA
Marketing kanal predstavlja lanac institucija koje obavljaju neophodne aktivnosti za kretanje predmeta logistike od polazišta do odredišta.
Marketing kanal može biti:
• Marketing kanal u napred,
• Marketing kanal unazad.
Marketing kanal unapred predstavlja lanac institucija koje obavljaju neophodne aktivnosti za kretanje predmeta logistike unapred prema potrošačima (kompanijama ili pojedincima). Može biti marketing kanal nabavke i marketing kanal prodaje.
Marketing kanal kojim se kreću matrerjali od dobavljača prema kompanijama – proizvođečima ili trgovinama kao kupcima se, sa stanovišta kompanije – kupca, naziva marketing kanala prodaje.
Marketing kanalom unazad se kreće predmet logistike prema:
- Kompanija – proizviđačima od strane potrošača ili posrednika.
- Kompanija – dobavljačima od strane kompanija-kupca (najčešće proizvođača).
Odluka o marketing kanalima je od strategijskog značaja za kompaniju, jer može opredeliti dugoročnu poziciju kompanije i imati dugoročne implikacije na njen rast i razvoj.
Odlukom o kanalima nabavke kompanija definiše:
- Način nabavke materijala za proizvodnju , proizvoda za sopstvenu upotrebu ili dalju prodaju,
- Izbor dobavljača,
- Način saradnje institucija u kanalu.
Odlukom o kanalima prodaje kompanija definiše:
- Način prodaje proizvoda,
- Vrstu i broj posrednika, ukoliko se opredeli za indirektnu prodaju,
- Način njihovog izbora i odnosa saradnje.
U oblasti distribucije od posebnog značaja su marketing kanali prodaje.
Više u Ekonomija
Cena kao instrument marketing miksa
- Marketing
- Visoka ekonomska škola strukovnih studija u Peći sa privremenim sedištem u Leposaviću · Leposavić
- 13 stranica
Rezultati rada
- Osnovi ekonomije
- Visoka škola strukovnih studija Beogradska politehnika · Beograd
- 17 stranica
Akcionarsko društvo – Pojam, karakteristike, način donošenja
- Ekonomija
- Visoka ekonomska škola strukovnih studija u Peći sa privremenim sedištem u Leposaviću · Leposavić
- 13 stranica