Odlomak

UVOD

Spoljnotrgovinska politika Sjedinjenih Američkih Država (SAD), kao deo spoljne politike SAD, predstavlja strategiju ove države u međunarodnim ekonomskim odnosima sa ostatkom sveta. To je način da se politički usmeri, za dobrobit celog društva u SAD, ekonomska razmena sa inostranstvom koja je motivisana privatnim profitnim interesima. Često se nastoji spoljnotrgovinskom politikom poboljšati položaj amerièkih privrednih subjekata u svetskoj privredi ali i sama trgovina nekad može služiti za ostvarenje političkih ciljeva.

Spoljnotrgovinska politika SAD je izuzetno važna jer se radi o političkom usmeravanju trgovine države koja je najveći svetski izvoznik i uvoznik. Sistem trgovine SAD je jedan on najkompleksnijih u svetu. Prilikom proučavanja mi ovaj sistem možemo posmatrati sa različitih stanovišta. U pogledu na odnose koji se uspostavljaju u sistemu govorimo o odnosima u okviru države i odnosima koji se uspostavljaju sa inostranstvom. Kada govorimo o odnosima u okviru države, tzv. unilateralni nivo posmatranja, mislimo na odnose između različitih nacionalnih trgovinskih institucija koji se odvijaju po nacionalnim trgovinskim zakonima. Veze koje se povodom trgovinske politike uspostavljaju sa inostranstvom mogu biti: bilateralne, trgovinski odnosi sa drugom državom; regionalne, trgovinski odnosi sa više država u određenom regionu; multilateralne, kada govorimo o saradn ji sa vežinom država u svetu, na globalnom nivou, najčešće pod okriljem međunarodnih ekonomskih organizacija. Da bismo razumeli aktivnosti državnih organa SAD u odnosima sa inostranstvom moramo najpre analizirati institucionalni mehanizam trgovinske politike koji postoji u SAD i zakone na kojima se ovaj sistem zasniva.

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Političke nauke

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari