Ponašanje u organizaciji
Objavio goja91 24. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Marketing/PR
Objavio sanjakosoric9 15. oktobar 2013. Prijavi dokument
UVOD
Marketinška komunikacija predstavlja proces prenošenja informacija, ideja i emocija od pošiljaoca do primaoca putem medija sa svrhom postizanja određenih efekata. Da bi se odvijala komunikacija, neophodno je postojanje najmanje dva elemenata: izvora i primaoca. Marketinški program čine 4 elementa: proizvod, cena, distribucija i promocija. Strategija guranja i strategija privlačenja zahtevaju i različite sastave miksa marketinških komunikacija. U većini organizacija smatra se da postoje četiri osnovna pristupa pravljenju budžeta marketinških komunikacija:
1) mogućnosti izdvajanja,
2) ciljevi i zadaci,
3) konkurencija kao merilo i
4) procenat od prodaje.
Marketing je jedna od disciplina čije je istraživanje u zamahu, odnosno, koja tek u novije vreme dobija na značaju,posebno pojavom visokosofisticirane tehnologije. Može se reći da je marketing temeljna disciplina koja istražuje i pomaže efikasno i efektivno povezivanje ponude i potražnje. Marketinška komunikacija predstavlja proces pružanja informacija, ideja, emocija i znanja, korišćenjem simbola, reči, slika, figura, grafikona i dr. U različitom intenzitetu, marketing uključuje svakog pojedinca, organizaciju i instituciju.
Slabiji poznavaoci tematike marketinga, prepoznaće i poistovetiti marketing sa reklamom ili nekim aktivnostima prodaje, što stvara pogrešan utisak. Važnost komuniciranja kako na nivou pojedinca, tako i na nivou preduzeća ogleda se u razlogu što je upravo na uspešnom odvijanju komunikacijskog procesa utemeljena nečija društvena prihvaćenost, odnosno, u kontekstu preduzeća, uspešan tržišni nastup.
Da bi osigurala da se njihovi proizvodi i usluge uspešno prodaju, preduzeća moraju komunicirati sa svojim sadašnjim i potencijalnim kupcima, kao i sa svim delovima javnosti. Preduzeća moraju nuditi svoje proizvode putem kreativnih poruka informativnog i poticajnog sadržaja koje pokazuju kako upravo komunicirani proizvodi ispunjavaju potrebe i želje potrošača. Komunikacija je i preduslov za upravljanje održivom konkurentskom prednošću. Savremenost marketinške komunikacije određena je, zapravo željom za njenim potpunim prilagođavanjem potrošačevim željama, potrebama i mogućnostima.
Marketinška komunikacija se mora planirati i usmeravati na sistematski i strateški način, da bi bila efikasna i integrirana. Komunikaciju je moguće razumeti kao prenos informacija. No da bi se komunikacija ostvarila, pošiljalac i primalac informacija moraju imati zajedničku podlogu -moraju slično razumeti znakove koji se koriste za prenos informacija. Marketing još uvek nije istinski zaživeo u važnijim privrednim sistemima kao što su: telekomunikacije, pošta,zračni, železnički saobraćaj.
Komunikacioni modeli i oblici
Komunikacioni modeli u jednoj organizaciji mogu biti formalni i neformalni, pri čemu se oba zasnivaju na klasičnom mehanizmu odašiljanja i primanja poruka. Savremeni koncepti komunikacija podrazumevaju čitav spektar korišćenih alata i postupaka kojima se omogućava jedan komunikacijski tok, kao na primer razgovor „licem u lice“, tekstualne poruke preko mobilnih telefona ili interneta, pa do gesta, odeće i različitih aspekata verbalne i neverbalne komunikacije.
Tri osnovna kominkacijska oblika su:
1. usmena komunikacija
2. pisana komunikacija
3. neverbalna komunikacija.
Glavni cilj komunikacija, bilo koji od navedenih komunikacijskih oblika da se koristi, je uvek isti, a to je da se „prenese poruka“. Fundamentalni princip efikasnih i efektivnih komunikacijskih tokova zasniva se na prenošenju poruka bez „smetnji“, što znači da svi učesnici u jednom komunikacijskom lancu moraju da budu na „istoj talasnoj dužini“. Zbog toga, pored znanja o oblicima i mehanizmima komunikacija, neophodno je poznavati i najčešće prepreke u komunikacijskim tokovima kako bi se iste izbegle ili pravovremeno „preskočile“.
U stručnoj literaturi postoje različiti pristupi procesu komuniciranja, pa samim tim i različiti modeli koji objašnjavaju proces komuniciranja, prikazaće se jedan od najčešće korišćenih, na osnovu kojeg će se raščlaniti i detaljno pojasniti svi elementi koji čine ovaj složeni proces kruženja informacija na tržištu .
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.