Odlomak

UVOD

Marketinška komunikacija predstavlja proces prenošenja informacija, ideja i emocija od pošiljaoca do primaoca putem medija sa svrhom postizanja određenih efekata. Da bi se odvijala komunikacija, neophodno je postojanje najmanje dva elemenata: izvora i primaoca. Marketinški program čine 4 elementa: proizvod, cena, distribucija i promocija. Strategija guranja i strategija privlačenja zahtevaju i različite sastave miksa marketinških komunikacija. U većini organizacija smatra se da postoje četiri osnovna pristupa pravljenju budžeta marketinških komunikacija:

1) mogućnosti izdvajanja,
2) ciljevi i zadaci,
3) konkurencija kao merilo i
4) procenat od prodaje.

Marketing je jedna od disciplina čije je istraživanje u zamahu, odnosno, koja tek u novije vreme dobija na značaju,posebno pojavom visokosofisticirane tehnologije. Može se reći da je marketing temeljna disciplina koja istražuje i pomaže efikasno i efektivno povezivanje ponude i potražnje. Marketinška komunikacija predstavlja proces pružanja informacija, ideja, emocija i znanja, korišćenjem simbola, reči, slika, figura, grafikona i dr. U različitom intenzitetu, marketing uključuje svakog pojedinca, organizaciju i instituciju.
Slabiji poznavaoci tematike marketinga, prepoznaće i poistovetiti marketing sa reklamom ili nekim aktivnostima prodaje, što stvara pogrešan utisak. Važnost komuniciranja kako na nivou pojedinca, tako i na nivou preduzeća ogleda se u razlogu što je upravo na uspešnom odvijanju komunikacijskog procesa utemeljena nečija društvena prihvaćenost, odnosno, u kontekstu preduzeća, uspešan tržišni nastup.
Da bi osigurala da se njihovi proizvodi i usluge uspešno prodaju, preduzeća moraju komunicirati sa svojim sadašnjim i potencijalnim kupcima, kao i sa svim delovima javnosti. Preduzeća moraju nuditi svoje proizvode putem kreativnih poruka informativnog i poticajnog sadržaja koje pokazuju kako upravo komunicirani proizvodi ispunjavaju potrebe i želje potrošača. Komunikacija je i preduslov za upravljanje održivom konkurentskom prednošću. Savremenost marketinške komunikacije određena je, zapravo željom za njenim potpunim prilagođavanjem potrošačevim željama, potrebama i mogućnostima.
Marketinška komunikacija se mora planirati i usmeravati na sistematski i strateški način, da bi bila efikasna i integrirana. Komunikaciju je moguće razumeti kao prenos informacija. No da bi se komunikacija ostvarila, pošiljalac i primalac informacija moraju imati zajedničku podlogu -moraju slično razumeti znakove koji se koriste za prenos informacija. Marketing još uvek nije istinski zaživeo u važnijim privrednim sistemima kao što su: telekomunikacije, pošta,zračni, železnički saobraćaj.

 

 

 

 

 

Komunikacioni modeli i oblici

Komunikacioni modeli u jednoj organizaciji mogu biti formalni i neformalni, pri čemu se oba zasnivaju na klasičnom mehanizmu odašiljanja i primanja poruka. Savremeni koncepti komunikacija podrazumevaju čitav spektar korišćenih alata i postupaka kojima se omogućava jedan komunikacijski tok, kao na primer razgovor „licem u lice“, tekstualne poruke preko mobilnih telefona ili interneta, pa do gesta, odeće i različitih aspekata verbalne i neverbalne komunikacije.
Tri osnovna kominkacijska oblika su:

1. usmena komunikacija
2. pisana komunikacija
3. neverbalna komunikacija.

Glavni cilj komunikacija, bilo koji od navedenih komunikacijskih oblika da se koristi, je uvek isti, a to je da se „prenese poruka“. Fundamentalni princip efikasnih i efektivnih komunikacijskih tokova zasniva se na prenošenju poruka bez „smetnji“, što znači da svi učesnici u jednom komunikacijskom lancu moraju da budu na „istoj talasnoj dužini“. Zbog toga, pored znanja o oblicima i mehanizmima komunikacija, neophodno je poznavati i najčešće prepreke u komunikacijskim tokovima kako bi se iste izbegle ili pravovremeno „preskočile“.
U stručnoj literaturi postoje različiti pristupi procesu komuniciranja, pa samim tim i različiti modeli koji objašnjavaju proces komuniciranja, prikazaće se jedan od najčešće korišćenih, na osnovu kojeg će se raščlaniti i detaljno pojasniti svi elementi koji čine ovaj složeni proces kruženja informacija na tržištu .

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari