Odlomak

Kroz čitav predškolski period dete se intenzivno razvija i formira različite osobine i navike. U zavisnosti od individualnih psihofizičkih katrakteristika, dete se lakše ili teže adaptira na školsku sredinu i učenje. Institucionalnim predškolskim vaspitanjem i obrazovanjem podstiče se razvoj ukupnih potencijala kod dece ranih uzrasta, što predstavlja jedan od bitnih momenata u procesu pripreme za školu.
Još je Jan Amos Komenski u svom delu Materinska škola istakao značaj pripreme dece za polazak u školu, smatrajući neprihvatljivom praksu početka školovanja deteta bez izvršene odgovarajuće pripreme. Pri tom je istakao zahtev da vaspitanje deteta treba da bude planski i celishodno. On je govorio protiv (i tada) ustaljene prakse da se deca plaše školom. Umesto toga, predlaže da se ona zainteresuju i adekvatno motivišu za školu, da bi tamo pošla sa pozitivnim emocijama. Od roditelja očekuje da detetu ukažu na značaj školovanja za njegovu budućnost. Posebnu pažnju posvećuje ličnosti učitelja, odnosno potrebi poštovanja učitelja kao osobe od koje će deca mnogo naučiti. Da bi priprema za školu bila adekvatna, predlaže da se razviju grafomotoričke sposobnosti i oštrina čula vida. Tema pripreme dece za polazak u školu koja je i u vreme Komenskog bila aktuelna, u sadašnjosti dobija još više na značaju, a u njenu realizaciju treba podjednako da se uključe roditelji, predškolske ustanove i osnovne škole.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 20 stranica
  • Psihologija Prof.Momčilo Simonović
  • Školska godina: Prof.Momčilo Simonović
  • Seminarski radovi, Skripte, Psihologija
  • Srbija,  Aleksinac,  Visoka škola strukovnih studija za vaspitače u Aleksincu  

Više u Psihologija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari