Logika i metod nauke
Objavio Suzana Božić 23. septembar 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Tehnologija
Objavio Milan199 20. septembar 2013. Prijavi dokument
O TEHNOLOŠKOM MENADžMENTU
Tehnološka revolucija je promenila osnovne poslovne aktivnosti i stvorila novu društvenu i privrednu strukturu koja se često naziva : DRUŠTVO ZNANJA, INFORMACIONO DRUŠTVO,DIGITALNO DRUŠTVO, DIGITALNA EKONOMIJA, ELEKTRONSKA EKONOMIJA i sl.
Menadžment novih tehnologija i inovacija je danas najznačajniji deo strategijskog menadžmenta svake uspešne kompanije. To je, možemo sa pravom reći, ključni resurs savremenog poslovanja.
Ključno pitanje za uspeh tehnološkog i inovacionog menadžmenta je u odgovoru koji su to koncepti, tehnike i alati, koje manadžment kompanije mora koristiti za ukupnu uspešnost svoje firme.
Postavlja se pitanje, šta savremeni menadžer treba da zna o ulozi tehnologije i inovacija u poslovnoj aktivnosti i strategiji firme. Neki smatraju, da je dovoljno znati, kako tehnologija funkcioniše tj. šta radi, a ne i kako radi.
Drugi autori smatraju da savrameni menadžment treba da zna šta radi a i kako funkcioniše savremena tehnologija. Za nas, tj. ovaj predmet, za menadžere, nije neophodno temeljno znanje iz nauke i tehnologije, nego opšta informisanost u značajnim tehnološkim i inovacionim trendovima.
Za menadžera je ključno da ovlada znanjima neophodnim za razumevanje značaja tehnologija i inovacija u savremenom poslovanju, kao i načina kako da tehnološki i inovacioni potencijal svoje firme iskoristi za poboljšanje njene konkurentske prednosti tj. njenog daljeg razvoja.
Cilj tehnološkog menadžmenta je komercijalizacija rezultata inovacione i tehnološke aktivnosti. Uspešnost svake firme je vezana za njen tržišni uspeh. Ovo navodimo iz činjenice da u istoriji novih tehnologija i inovacija imamo puno primera da i najbolja tehnološka rešenja nisu bila komercijalno najisplativija. Iako su tehnološki bila značajna, nisu se na tržištu potvrdila. Iz tih razloga, ja, kao budući menadžer (: treba da svoju aktivnost usmerim upravo na taj deo upravljačke aktivnosti, a to je komercijalizacija novih tehnologija i inovacija.
Menadžeri treba da nadju pravi odgovor na pitanje kako adekvatno upravljati novim tehnologijama i inovacijama, kako bi se ostvarile stabilne pozicije na tržištu, a i kako bi se održala ta pozicija.
Većina uspešnih kompanija već sada izdvaja 5% za nove tehnologije i inovacije sa tendencijom da se to poveća. Ključne promene nastale u globalnoj ekonomiji tiču se promena osnova konkurentske prednosti kompanije i funkcija njenog menadžmenta.
Osnovni uzroci koji su u drugi plan potisnuli tradicionalne faktore konkurentnosti i stvorili nova jezgra komponentnosti savremenih kompanija su:
1. GLOBALIZACIJA TRŽIŠTA, kao i povećanja broja tržišta za različite proizvode i za različite tipove rizika
2. LIBERALIZACIJA PROIZVODA i tržišta rada
3. DEREGULACIJA FINANSIJSKIH TOKOVA
4. SMANJENJE TROŠKOVA INFORMACIONIH TOKOVA
5. RAZVOJ DIGITALNE EKONOMIJE
Objavio Suzana Božić 23. septembar 2024.
Objavio pavle.najdenov 23. septembar 2024.
Objavio pavle.najdenov 23. septembar 2024.
Objavio jelpet2000 30. septembar 2024.
Objavio zeljanasredojevic 23. septembar 2024.
Objavio Suzana Božić 23. septembar 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.