Odlomak

O TEHNOLOŠKOM MENADžMENTU

Tehnološka revolucija je promenila osnovne poslovne aktivnosti i stvorila novu društvenu i privrednu strukturu koja se često naziva : DRUŠTVO ZNANJA, INFORMACIONO DRUŠTVO,DIGITALNO DRUŠTVO, DIGITALNA EKONOMIJA, ELEKTRONSKA EKONOMIJA i sl.
Menadžment novih tehnologija i inovacija je danas najznačajniji deo strategijskog menadžmenta svake uspešne kompanije. To je, možemo sa pravom reći, ključni resurs savremenog poslovanja.
Ključno pitanje za uspeh tehnološkog i inovacionog menadžmenta je u odgovoru koji su to koncepti, tehnike i alati, koje manadžment kompanije mora koristiti za ukupnu uspešnost svoje firme.
Postavlja se pitanje, šta savremeni menadžer treba da zna o ulozi tehnologije i inovacija u poslovnoj aktivnosti i strategiji firme. Neki smatraju, da je dovoljno znati, kako tehnologija funkcioniše tj. šta radi, a ne i kako radi.
Drugi autori smatraju da savrameni menadžment treba da zna šta radi a i kako funkcioniše savremena tehnologija. Za nas, tj. ovaj predmet, za menadžere, nije neophodno temeljno znanje iz nauke i tehnologije, nego opšta informisanost u značajnim tehnološkim i inovacionim trendovima.
Za menadžera je ključno da ovlada znanjima neophodnim za razumevanje značaja tehnologija i inovacija u savremenom poslovanju, kao i načina kako da tehnološki i inovacioni potencijal svoje firme iskoristi za poboljšanje njene konkurentske prednosti tj. njenog daljeg razvoja.
Cilj tehnološkog menadžmenta je komercijalizacija rezultata inovacione i tehnološke aktivnosti. Uspešnost svake firme je vezana za njen tržišni uspeh. Ovo navodimo iz činjenice da u istoriji novih tehnologija i inovacija imamo puno primera da i najbolja tehnološka rešenja nisu bila komercijalno najisplativija. Iako su tehnološki bila značajna, nisu se na tržištu potvrdila. Iz tih razloga, ja, kao budući menadžer (: treba da svoju aktivnost usmerim upravo na taj deo upravljačke aktivnosti, a to je komercijalizacija novih tehnologija i inovacija.
Menadžeri treba da nadju pravi odgovor na pitanje kako adekvatno upravljati novim tehnologijama i inovacijama, kako bi se ostvarile stabilne pozicije na tržištu, a i kako bi se održala ta pozicija.
Većina uspešnih kompanija već sada izdvaja 5% za nove tehnologije i inovacije sa tendencijom da se to poveća. Ključne promene nastale u globalnoj ekonomiji tiču se promena osnova konkurentske prednosti kompanije i funkcija njenog menadžmenta.
Osnovni uzroci koji su u drugi plan potisnuli tradicionalne faktore konkurentnosti i stvorili nova jezgra komponentnosti savremenih kompanija su:

1. GLOBALIZACIJA TRŽIŠTA, kao i povećanja broja tržišta za različite proizvode i za različite tipove rizika
2. LIBERALIZACIJA PROIZVODA i tržišta rada
3. DEREGULACIJA FINANSIJSKIH TOKOVA
4. SMANJENJE TROŠKOVA INFORMACIONIH TOKOVA
5. RAZVOJ DIGITALNE EKONOMIJE

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari