Odlomak

1.Istorijat firme

Kompanija Fiat Automobili Srbija osnovana je 2008. godine u partnerstvu sa Vladom Republike Srbije.
U septembru te godine, italijanska kompanija Fiat Group Automobiles (FGA) potpisala je sporazum kojim je definisana vlasnička struktura po kojoj 67% kompanije pripada Fiat-u dok je preostalih 33% u vlasništvu manjinskog partnera, odnosno Republike Srbije.

Kompanija Fiat Automobili Srbija je od 1. januara 2010. godine zvanično postala generalni distributer i uvoznik Fiat-ovog putničkog programa. Brendovi koji se nalaze pod okriljem FAS-a su Fiat, Alfa Romeo, Lancia i Fiat Professional.
Od 1. januara 2011. godine, u skladu sa globanim planom integracije sa Chrysler-om, FAS je na domaćem tržistu preuzeo pravo uvoza vozila marke Jeep.

Fiat Punto Classic je jedini model putničkog vozila domaće proizvodnje u Srbiji.
Fabrika Fiat Automobili Srbija počela je sa proizvodnjom Fiat Punto Classic-a u aprilu 2009. godine, a samo godinu i po dana kasnije, u oktobru 2010. godine proslavljena je proizvodnja jubilarnog 30.000-og automobila.
Od samog početka proizvodnje, kompanija Fiat Automobili Srbija zauzima ubedljivo prvo mesto sa oko 30% tržisnog udela u „B“ segmentu. Samo u 2010. godini, ukupno je prodato više od 15.000 Punto Classic-a proizvedenih u Kragujevcu, od čega je čak ¼ vozila izvezena.

Fiat 500L je svetsku premijeru imao na Medjunarodnom salonu automobila u Ženevi u martu 2012. godine. Novi model, koji će se u komercijalnoj prodaji naći u poslednjem kvartalu 2012. godine, izvoziće se na evropsko ali i druga svetska tržišta.

Fiat 500L će se proizvoditi u novoj fabrici Fiat Automobili Srbija u Kragujevcu, koja je svečano otvorena 16. aprila, 2012. godine, u prisustvu predsednika Vlade Republike Srbije, Mirka Cvetkovića, i generalnog direktora Fiat SpA, Sergia Marchionnea. Otvaranje fabrike rezultat je trogodišnjih obimnih i sveobuhvatnih radova na kompletnoj rekonstrukciji 1.4 miliona kvadratnih metara fabrike.
Fiat Automobili Srbija je danas najmoderniji proizvodni pogon u okviru Fiat-a širom sveta.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 10 stranica
  • Osnove marketinga MSc Saša Raletić
  • Školska godina: MSc Saša Raletić
  • Seminarski radovi, Skripte, Marketing/PR
  • Srbija,  Srem. Kamenica,    Visoka škola stukovnih studija za menadžment Sremska Kamenica

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari