Odlomak

UVOD

Televizijska reklama je specifična audio vizuelna forma propagande, namenjena za oglašavanje proizvoda, usluga, i sl. na televizijskim stanicama. Pod pojmom telvizijska reklama (ili skraćeno TV reklama), obično se misli na minijaturni reklamni film, kratku video-audio formu u kojoj se, prema svim pravilima filmske umetnosti (filmskog jezika), javnosti prezentira određeni proizvod, usluga ili nekakva ideja koju je potrebno afirmisati, objaviti, upoznati sa njom zainteresovane pojedince, odnosno ciljne društvene grupe.
Prva televizijska reklama emitovana je u SAD 1. jula. 1941. godine u 8 sati ujutro. Televizijska stanica WNBT zvanično je objavila u svom programu reklamni znak kompanije satova “Bulova”. Prvu komercijalnu reklamu putem televizijske mreže emitovala je ista stanica. Bila je to reklama za Gillette 19. Avgusta 1946. Prilikom bejzbol utakmice Loues-Conna, koju je prenosila mreža četiri stanice. Od WNBT-a do MTV-ija, televizija je daleko dogurala i postala najznačajniji i najmoćniji medij uopšte, a samim tim i najsnažne reklamno oruđe.

 

 

Prednost
Glavna prednost televizije je u tome što dopire do svakog. Dok novine ne čitaju svi, televizija je zaista najmasovniji medij. Ne gledati televiziju danas stvar je ekscentričnosti. Sve dok prosečan gledalac gleda četiri sata TV programa dnevno, televizija je medij sa kojim oglašivači ne mogu pogriješiti. Televizija je vredno marketinško oruđe za prodaju gotovo svakoh proizvoda ili usluge.

Osim toga sto dopire u svaku kuću, televizija nudi kreativnu fleksibilnost kakvu ne poseduje nijedan drugi medij. Svojom kombinacijom zvuka, slike, boje i pokreta televizija je jednako prilagodljiva za bilo kakvu vrstu reklame. Televizija je 24-satni medij koji dopire do ljudi svih životnih stilova i navika, od domaćica do radnika treće smene.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari