Optimizacija sajta

Uvod
SEO optimizacija veb sajta za pretraživače (engl. Search engine optimization) je proces unapređenja kvaliteta i količine saobraćaja od pretraživača ka veb sajtu preko prirodnih (organskih ili algoritamskih) rezultata pretrage. Tipično, što je sajt bolje rangiran (npr. u pretragama izlazi među prvima na spisku), više će saobraćaja biti preusmereno sa pretraživača na njega.
Kao internet marketing strategija, SEO razmatra način funkcionisanja pretraživača kao i pojam koji ljudi pretražuju. Optimizovanje veb sajta prvenstveno obuhvata menjanje sadržaja i HTML kodiranje koje dovesti do poboljšanja njegovog rangiranja vezano za specifične ključne reči, i da ukloni prepreke prilikom indeksiranja sadržaja veb sajta od strane pretraživača.
Da bi postigao efekat SEO može zahtevati izmene HTMLkoda stranice, takođe može biti inkorporiran u veb dizajn i razvoj stranice. Termin „prilagođen pretraživačima“ (engl. search engine friendly) može se odnositi na dizajn veb sajta, menije, sisteme ažuriranja sadržaja (CMS) ili internet prodavnice koje se mogu lako optimizovati.
Takođe, treba izvršiti prilagođavanje unutrašnje i spoljašnje strukture linkova, kako bi botovima pretraživača bile dostupnije i lakše za dalje indeksiranje. Botovi pretraživača se koriste da pregledaju mnoštvo internet strana u veoma kratkom vremenu i da ih kategorišu. Veb stranica je indeksirana od strane pretraživača, Google, Yahoo, Bing ili neki drugi, kada je pregledana i kada joj je dodeljena
Aktivnosti vezane za SEO možemo podeliti u dve osnovne kategorije: onpage i offpage optimizaciju.
Onpage SEO podrazumeva:
•    poređenje ključnih reči u odnosu na konkurenciju i njihovu dalju analizu u vidu detaljnih izveštaja
•    optimizaciju meta tagova (title, description)
•    sređivanje tagova u sadržaju (alt, title, naslovi linkova)
•    optimizaciju naslova i podnaslova (H1-H6)
•    kreiranje robots.txt fajla
•    kreiranje, registracija i obnova sitemap.xml
•    popravljanje unutrašnje strukture linkova
•    analizu dupliranog sadržaja
•    kreiranje 404 stranice i 301 redirect po potrebi
Offpage SEO je vezana za izgradnju veoma raznovrsnog i kompletnog link profila, odnosno za proces proces optimizacije sajta van njegovih stranica.

Za  SEO optimizaciju koristiću www.woorank.com jedan od vodećih sajtova za SEO analizu.Sajt koji ću analizirati i ukazati na moguća poboljšanja,radi boljeg page rank-a u pretraživačima, biće sajt moto kluba “MC Road Runners” iz Novog Bečeja  www.mcroadrunners.rs .

Ocena WooRank-a
Ukupna oceana(0-100)= 40,9
-Prosečna ocena je 50 pa je  www.mcroadrunners.rs stranica sa ispodprosečnom SEO optimizacijom,tako da ima dosta mesta za unapređenje.U narednom tekstu navešću stavke koje bi poboljšao radi povećanja ukupne SEO ocene.

Društvene mreže imaju veoma velik uticaj u reklamiranju stranica i ostvarivanje interakcije sa mogućim posetiocima stranice.Tako da je veoma bitno da stranica ima otvorene profile na društvenim mrežama.
-www.mcroadrunners.rs ima otvoren nalog na Facebook-u ali bi mogao biti više aktivniji,takođe bi preporučio da se otvore nalozi na twiterr-u , Google+ i održavanje aktivnosti na istima radi povećanja broja poseta ka stranici.Pri otvaranju naloga veoma je bitno da ime bude što sličnije stranici,radi lakšeg pronalaženja.

Optimizovanost za prenosne uređaje je veoma bitna zato što je broj ljudi koji koristi mobilni internet ogromna,procenjuje se da 75% ljudi ima pristup smart telefonima što dovoljno govori koliko je to bitno.
-Trenutan izgled stranice na pronosivim uređajima može se videti na slici.Brzina učitavanja je prosečna.

Prijavi se