Osnovi saobaćaja i transporta
Objavio pigeon 30. jun 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Saobraćaj
Objavio radojkovic20 01. oktobar 2014. Prijavi dokument
Organizacija i tehnologija drumskog transporta – Linijski međunarodni saobraćaj
1. UVOD
Saobraćaj ili promet predstavlja prijevoz ljudi, stvari i informacija. Saobraćaj sačinjavaju infrastruktura (ceste, željeznička pruga, aerodromi, luke itd.), vozila (cestovna vozila, željeznička vozila, avioni, brodovi itd.) i saobraćajna signalizacija (svjetla, znakovi, kontrola zračnog saobraćaja).
Kroz temu ovog seminarskog rada obradit ćemo linijski međunarodni saobraćaj, kao i ugovor o kooperaciji i pool system raspodjele prihoda.
2. FUNKCIONISANJE DRUMSKOG SAOBRAĆAJA
Saobraćaj omogućava korištenje prirodnih bogatstava, razvoja privrede, kao i podjelu rada i specijalizaciju na kojoj počivaju razvijene zemlje i koja omogućava pristup tržištima.
Tehničke karakteristike saobraćajnog puta omogućavaju slobodno kretanje transportnih jedinica u toku odvijanja transportovanja. Transportne jedinice se mogu ukrštati i preticati bez ikakvog posebnog regulisanja.
Organizacija drumskog saobraćaja diferencira se na:
• kratkolinijski sobraćaj;
• dugolinijski saobraćaj;
• međunarodni saobraćaj.
Ovakva podjela se vrši iz ekonomskog i pravnog aspekta, a ne iz tehnološkog jer u samoj tehnologiji odvijanja procesa transporta zapravo ne postoji razlika. Kratkolinijski saobraćaj odvija se uglavnom u radijusu do 50km, a auto-saobraćajno preduzeće registruje svoje kapacitete u zavisnosti od daljine. Prevoz robe na kraćim relacijama rentabilnije je vršiti kamionima nego željeznicom. Zato se ovakvi prevozi ne opterećuju visokim taksama i porezima. Dugolinijske prevoze rentabilnije je vršiti železnicom i zato ovakvi prevozi u drumskom saobraćaju podležu drugačijim poreskim skalama, kako bi korisnici saobraćaja bili stimulisani da takve prevoze vrše željeznicom.
U mnogim dijelovima svijeta, saobraćaj je, uopšte uzevši, organizovan. To podrazumjeva petlje, saobraćajne signale i znake na raskršćima tako da olakša protok vozila. U saobraćaju mogu učestvovati vozila na motorni pogon, vozila bez sopstvenog pogona (bicikli) i pešaci. Saobraćajnim signalima mogućno je usaglašavanje i sa ostalim vidovima saobraćaja.
Organizovan saobraćaj drastično smanjuje vreme putovanja. Iako vozila čekaju na raskrsnicama, ušteda u vremenu je velika. Organizovan saobraćaj može preći u dezorganizovan nastupanjem vanrednog događaja, bilo da su u pitanju radovi na putu, neka nezgoda, ili prepreka, kao što je životinja koja se nađe na putu, ruševine i sl. Na izuzetno prometnim autoputevima ometanje može potrajati sve dok se saobraćaj ne proredi. Viljem biti proučavao je ova ometanja nazvavši ih „saobraćajni talasi“. Simulacija organizovanog saobraćaja uključuje proučavanje stohastičkih procesa, kao i primenu jednačina matematičke fizike na saobraćajni tok.
Objavio pigeon 30. jun 2024.
Objavio pepi 03. jun 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio Makimikihaos 03. septembar 2024.
Objavio maricamacapavlovic 30. avgust 2024.
Objavio maricamacapavlovic 30. avgust 2024.
Objavio Makimikihaos 03. septembar 2024.
Objavio nvvaske99 03. septembar 2024.
Objavio nvvaske99 03. septembar 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.