Liderstvo
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Menadžment
Objavio PalmTree 13. avgust 2013. Prijavi dokument
UVOD
Okruženje u kojem se odvija privredni razvoj danas pruža određene prednosti ali i ograničenja.Prednosti ali istovremeno i izazovi javljaju se globalizacijom, otvorenom konkurencijom i informatičkim tehnologijama koje su sve to i omogućile. Ograničenja su u demografskoj strukturi stanovništva kao i u nasleđu negativne selekcije kadrova, rigidnosti institucija i zakonodavstva koji danas koči napredak i pozitivne promene u društvu.
Savremene se nacionalne obrazovne politike u razvijenim zemljama temelje se na konceptu koji su proteklih decenija razrađeni u međunarodnim organizacijama koje se bave obrazovnom politikom (UNESCO, OECD, ILO, Savet Evrope, Evropska komisija) i koje ih preporučuju svojim članicama u sprovođenju nacionalnih obrazovnih reformi. To su koncepcija doživotnog učenja, odnosno koncepcija društva koje uči.
Koncept doživotnog učenja i razvoja ljudskih resursa jednog sistema obuhvata i usklađuje različite oblike učenja u svim životnim razdobljima. To su: organizovano učenje (obrazovanje i obuka) koje može biti formalno (školovanje) i neformalno te neorganizovano ili informalno učenje. Budući da se mora učiti čitav život, ali se čitav život ne može ići u školu, učenje se u odraslom dobu, pa čak niti ono organizovano, uglavnom se ne odvija u školi nego u neškolskim organizacijama, odnosno tamo gde odrastao čovjek radi i živi. Zato društvo, i to tim više što je razvijenije, postaje društvom koje uči.
Savremeni obrazovni sistem čini mreža školskih i neškolskih organizacija povezanih partnerskim odnosima. Škola više nije jedina obrazovna ustanova pa se razvoj ljudskih resursa jedne države ne sme redukovati na reformu školskog sistema. U razvijenim se zemljama sistemom razvoja ljudskih resursa obuhvata školovanje i mladih i odraslih te neformalno obrazovanje odraslih, a sve se više obzira poklanja i samoobrazovanju te informativnom učenju.
OBRAZOVANJE
Obrazovanje je kontinualni proces koji za cilj ima prenošenje znanja i veština, odnosno razvijanje sposobnosti neophodnih za uključivanje u društvene procese, odnosno funkcionisanje unutar ljudske zajednice.
Na različitim stupnjevima razvoja ljudskog društva favorizovani su različiti tipovi veština i znanja. Međutim, sasvim je izvesno da su pojedinci i grupe, koji su raspolagali favorizovanim znanjima i veštinama, zauzimali značajne, povlašćene pozicije unutar užih i širih zajednica.
Znanje i veštine oduvek su se prenosile sa generacije na generaciju, pri tome bitno je napomenuti da je tendencija očuvanja i unapređenja jednom stečenih znanja, kao i osporavanja istih i stvaranja novih, oduvek predstavljala sastavni deo procesa obrazovanja.
Znanje i obrazovanje kao proces, bitno utiču na podizanje kvaliteta života, na poboljšanje životnog standarda, i danas ga ima na svakom koraku. Znanje se može sticati putem velikog broja medija, samostalno, u grupama, bez granica.
Naravno, bitno je naglasiti da kod obrazovanja nije bitan kvantitet, već kvalitet. Primera radi, prema jednoj nedavno izvršenoj anketi, koju je izvršila institucija pri EU, preko 25% dece koja žive u zemljama EU misli da pamuk raste na ovci, a čak 10% nije moglo da kaze koji je glavni grad zemlje u kojoj žive.
Dakle, u savremenom svetu znanje je najznačajniji resurs, a negovanje intelektualnog kapitala nacije je garancija progresa u njoj. Obrazovanje predstavlja ozbiljnu investiciju, zato je nužno odabrati pravo obrazovanje, jer investirati u obrazovanje znači investirati u buducnost.
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio dejana1995 15. april 2024.
Objavio dejana1995 10. april 2024.
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Objavio naca0111111 15. april 2024.
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio madmax74 16. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.