Odlomak

UVOD

Potreba stalnih i kontinuiranih promena postalo je pitanje opstanka u novom poslovnom svetu, u kome takmičenje i konkurencija svakog dana jačaju, a u kome fokus više nije u iznalaženju pravih odgovora, već na postavljanju pravih pitanja. Zapravo, jedina izvesnost koja postoji u organizacionom životu je, po rečima Petera Druckera, izvesnost promene, a jedina stabilnost je stabilnost u kretanju.
Povećana dostupnost informacija, preteća prezasićenost i jednostavan pristup informacijama, kapitulirali su svet iz industrijske ekonomije u ekonomiju znanja. Svet se iz dosadašnjeg tržišta pretvara u virtuelni tržišni prostor, globalno delovanje više nije opcija nego zahtev.”  Jasno postaje da promene u ekonomiji i načinu poslavanja postaju veoma radikalne zbog promena faktora u tehnologiji, ekonomiji, politici i kulturi, te je potpuno razumljivo da se i praksa ekonomije i menadžmenta mora radikalno menjati kako bi se uspeli pratiti globalni trendovi.
Navedene tendencije zahtevaju preispitivanje dosadašnje poslovne prakse, organizacionog ponašanja, sistema strategijskog i operativnog menadžmenta, pa i teorija poslovanja u celini. Naime, pod pritiskom dinamičnog i nepredvidljivog poslovnog okruženja, organizacije usvajaju nove teorije poslovanja, nove paradigme, nove obrasce ponašanja i poglede na svet.
Gotovo sva preduzeća, kako domaća tako i inostrana, se svakodnevno susreću sa brojnim problemima koji proizlaze iz same organizacije i rukovođenja, što je posebno aktuelno u nestabilnim ekonomskim uslovima koji su prisutni u celom svetu i za koje se smatra da će biti glavno obeležje budućeg vremena. Osnovno pitanje svakog preduzeća je kako  postati konkurentan na domaćem i međunarodnom tržištu te kako zadržati dostignuti nivo konkurentnosti.
Poznato je kako naša domaća preduzeća imaju velike teškoće na domaćem tržištu, pa se stoga postavlja opravdano pitanje da li uopšte nekada u budućnosti mogu biti konkurentni na inostranim tržištima, i da li je to samo “Sizifov posao”.
Ipak, čitavo jedno poglavlje menadžmenta, nazvano “Novi koncepti i pristupi u menadžmentu”, nude veliku priliku našoj privredi da se mudrim reorganizovanjem ponovo digne i oživi.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari