Procena vrednosti preduzeća
Objavio Vladimir Murganic 30. jun 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Menadžment
Objavio sanjakosoric9 10. novembar 2014. Prijavi dokument
UVOD
Potreba stalnih i kontinuiranih promena postalo je pitanje opstanka u novom poslovnom svetu, u kome takmičenje i konkurencija svakog dana jačaju, a u kome fokus više nije u iznalaženju pravih odgovora, već na postavljanju pravih pitanja. Zapravo, jedina izvesnost koja postoji u organizacionom životu je, po rečima Petera Druckera, izvesnost promene, a jedina stabilnost je stabilnost u kretanju.
Povećana dostupnost informacija, preteća prezasićenost i jednostavan pristup informacijama, kapitulirali su svet iz industrijske ekonomije u ekonomiju znanja. Svet se iz dosadašnjeg tržišta pretvara u virtuelni tržišni prostor, globalno delovanje više nije opcija nego zahtev.” Jasno postaje da promene u ekonomiji i načinu poslavanja postaju veoma radikalne zbog promena faktora u tehnologiji, ekonomiji, politici i kulturi, te je potpuno razumljivo da se i praksa ekonomije i menadžmenta mora radikalno menjati kako bi se uspeli pratiti globalni trendovi.
Navedene tendencije zahtevaju preispitivanje dosadašnje poslovne prakse, organizacionog ponašanja, sistema strategijskog i operativnog menadžmenta, pa i teorija poslovanja u celini. Naime, pod pritiskom dinamičnog i nepredvidljivog poslovnog okruženja, organizacije usvajaju nove teorije poslovanja, nove paradigme, nove obrasce ponašanja i poglede na svet.
Gotovo sva preduzeća, kako domaća tako i inostrana, se svakodnevno susreću sa brojnim problemima koji proizlaze iz same organizacije i rukovođenja, što je posebno aktuelno u nestabilnim ekonomskim uslovima koji su prisutni u celom svetu i za koje se smatra da će biti glavno obeležje budućeg vremena. Osnovno pitanje svakog preduzeća je kako postati konkurentan na domaćem i međunarodnom tržištu te kako zadržati dostignuti nivo konkurentnosti.
Poznato je kako naša domaća preduzeća imaju velike teškoće na domaćem tržištu, pa se stoga postavlja opravdano pitanje da li uopšte nekada u budućnosti mogu biti konkurentni na inostranim tržištima, i da li je to samo “Sizifov posao”.
Ipak, čitavo jedno poglavlje menadžmenta, nazvano “Novi koncepti i pristupi u menadžmentu”, nude veliku priliku našoj privredi da se mudrim reorganizovanjem ponovo digne i oživi.
Objavio Vladimir Murganic 30. jun 2024.
Objavio dmitardjukic 30. jun 2024.
Objavio baskijar 30. jun 2024.
Objavio Makimikihaos 03. septembar 2024.
Objavio maricamacapavlovic 30. avgust 2024.
Objavio maricamacapavlovic 30. avgust 2024.
Objavio Makimikihaos 03. septembar 2024.
Objavio nvvaske99 03. septembar 2024.
Objavio nvvaske99 03. septembar 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.