Uloga slike i crteža u nastavi prirode i društva
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Pedagogija
Objavio studenti.rs 20. oktobar 2015. Prijavi dokument
UVOD
Savremene promene u celokupnom sistemu obrazovanja, zahtevaju od nastavnika da to bude osoba od poverenja, odgajatelj, savetodavac, prijatelj, organizator, koordinator, saradnik, inovator, mentor; jednom rečju svestrana osoba. U savremenoj školi uloga nastavnika je daleko šira, raznovrsnija i bogatija. On treba da bude aktivan u školi, izvan škole, u slobodnim aktivnostima, kulturnoj i javnoj delatnosti škole.
Dobar nastavnik ne odupire se uticaju učenika, jer će svoju izuzetno odgovornu ulogu uspešno ostvariti, ako sa njima dobro sarađuju. Sarađivati u ovom kontekstu ne znači da samo nastavnik sluša predloge učenika, mada je i to veoma važno, već sarađivati znači prihvatanje predloga učenika ili objasniti zašto se određeni predlog ne može realizovati. Nije moguće dobro i demokratski raditi u odeljenju ako se ne prihvata uticaj učenika. Ako nastavnikovo ponašanje i stil rada nisu u potrebnoj meri uslovljeni radom i ponašanjem učenika, onda tu nema interakcije, a nastavni proces mora biti interakcija.
Nastavnikovo ponašanje utiče na sliku, koju učenik stvara o njemu, te možemo pretpostaviti da u razredu postoji toliko slika o nastavniku koliko ima učenika. S obzirom na interaktivnu prirodu odnosa nastavnik-učenik teško je odrediti čije je ponašanje uzrok, a čije ponašanje, pogotovo u situaciji kada nastavnik nije adekvatno osposobljen za vođenje razreda i upravljanjem međusobnim odnosima.
Jedan od faktora kreiranja emocionalne klime u odeljenju su osobine ličnosti nastavnika. Toplu emocionalnu klimu može da stvara nastavnik koji je emocionalno sređena, sigurna, čvrsta, vedra i socijalno pozitivna ličnost. Emocionalna atmosfera, pre svega, utiče na emocionalnu sigurnost, zadovoljstvo i mentalno zdravlje učenika a posredno utiče i na rezultate učenja.
1. ZNAČAJ I KARAKTERISTIKE NASTAVNIČKOG POZIVA
Poziv učitelja i nastavnika je jedan od najstarijih poziva. Za taj poziv svako društvo je biralo ljude koji su bili najcenjeniji i u koje su imali najviše poverenja. Jednostavno, nastavnici su ti kojima roditelji i društvo poveravaju ono što im je najdragocenije – decu, sa pravom da se mešaju u smer njihovog razvoja.Od nastavnika se oduvek očekuje da svojim znanjem, osobinama ponašanjem, svakodnevnim životom i radom bude primer i svojim učenicima i ljudima iz svoje okoline.
Neprekidni život sa mladima ima svoje specifične draži i lepotu. On traži da vaspitač bude blizak mladima, da ih razume, da shvata njihove potrebe, probleme i radosti – da na određen način živi njihov život.
Nastavnički poziv ima i puno teškoća. Ukoliko je značajniji, on je i odgovorniji. On zahteva dosta strpljenja, istrajnosti, umešnosti i stvaralačkog rada. On nijednog trenutka ne dozvoljava opuštanje ličnosti, već je obavezuje na stalni razvoj i lično usavršavanje.
Nastavnički poziv spada u krug poziva koji predstavljaju zadovoljstvo. Sve svoje lične i profesionalne sposobnosti, svo svoje znanje i umeće, svoju opredeljenost da pomažu detetuuopšte, nastavnici stavljaju u službu svoga zanimanja. Mnogi su pedagozi isticali veliki značaj nastavnika i nastavničke profesije.
Savremeni nastavnik naše škole treba da:
ima široko opšte obrazovanje i opštu kulturu;
temeljno poznaje discipline koju predaje, tj. nastavni predmet;
poznaje psihološko – pedagoške i metodičke osnove vaspitanja, a posebno nastave na određenom uzrastu;
je ovladao neophodnim pedagoškim umećima, tj. da je praktično osposobljen i proveren za neposredan rad u školi;
je izgradio potrebu i naviku permanentnog usavršavanja.
Osobine koje su značajne za rad nastavnika mogu se razvrstati na različite načine. Izdvajaju se sledeće tri grupe: osobine nastavnika kao ličnosti; stručna znanjaisposobnosti i organizaciono – komunikativne sposobnosti.
U poznatoj studiji o učeničkim preferencijama različitih osobina ponašanja nastavnika, utvrđeni su sledeći kvaliteti:
ljudski kvaliteti: ljubaznost, veselost, prirodnost, društvenost, dobro raspoloženje i smisao za humor;
nastavnički kvaliteti: dobro poznavanje struke, pomaganje učenicima, postupanje u interesu učenika, da je zanimljiv, da ume da zainteresuje učenike, da predaje jasno, pregledno i da naglašava bitne činjenice u toku izlaganja;
kvaliteti koji se odnose na stav prema disciplini: da je “fer”, pravedan, postojan, disciplinovan i nepristrasan;
fizički kvaliteti: fizička privlačnost, prijatan glas, urednost, mladolikost, dobro zdravlje;
Većina istraživačkih studija zapaža da učenici lične osobine nastavnika stavljaju ispred njihovih radnih, tj. uže stručnih odlika.
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Objavio ivanicaa7822 25. mart 2024.
Objavio Nikolic.i_ 13. mart 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio Studenteu 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.