Menadžment u saobraćaju i transportu
Objavio trujke 18. novembar 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Saobraćaj
Objavio studenti.rs 17. jun 2021. Prijavi dokument
Iako nabrojane mere za povećanje aktivne bezbednosti donekle smanjuju broj saobraćajnih nezgoda , ipak to nije dovoljno i njihov broj stalno raste,a naročito posledice koje iz njih proizilaze.Pasivna bezbednost vozila obuhvata konstrukciju određenih elemenata i uređaja unutar karoserije i van nje.
Pasivna bezbednost saobraćaja ima za opšti cilj smanjivanje posledica saobraćajnih nezgoda koje su se dogodile. Naime, kada se, ipak, desi saobraćajna nezgoda, ima smisla baviti se pitanjem kako se mogu smanjiti posledice te nezgode, odnosno kako smanjiti broj nastradalih, smanjiti težinu stradanja i smanjiti materijalnu štetu u toj nezgodi. U pasivne elemente bezbednosti spadaju one tehničko-konstruktivne osobine vozila koje ne utiču na broj nezgoda nego na njihovu žestinu, odnosno koje ublažavaju posledice nezgoda.
Danas u svetu postoji veliki broj proizvođača vozila. Kod svakog od tih proizvođača zastupljenost elemenata pasivne bezbednosti je različita, a što je uslovljeno propisima i normama zemlje proizvođača, stepenom razvijenosti proizvodnje, tradicije proizvodnje itd. Ispitivanje pojedinih elemenata pasivne bezbednosti vozila se vrši pomoću “CRASH-TEST”-a uz primenu odgovarajućih instrumenata i uređaja za snimanja i merenja
Osnovni elementi pasivne bezbednosti su:
1. karoserija vozila,
2. sedišta i nasloni za glavu,
3. sigurnosni pojasevi,
4. vazdušni jastuci,
5. delovi unutrašnjosti vozila,
6. delovi spoljašnosti vozila.
2. Karoserija vozila
Objavio trujke 18. novembar 2024.
Objavio djekavlada10 16. oktobar 2024.
Objavio pigeon 30. jun 2024.
Objavio underdog011 29. novembar 2024.
Objavio aventurin 25. novembar 2024.
Objavio prodidz1 25. novembar 2024.
Objavio underdog011 29. novembar 2024.
Objavio MimaBJ24 29. novembar 2024.
Objavio aventurin 25. novembar 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.