Odlomak

Iako nabrojane mere za povećanje aktivne bezbednosti donekle smanjuju broj saobraćajnih nezgoda , ipak to nije dovoljno i njihov broj stalno raste,a naročito posledice koje iz njih proizilaze.Pasivna bezbednost vozila obuhvata konstrukciju određenih elemenata i uređaja unutar karoserije i van nje.
Pasivna bezbednost saobraćaja ima za opšti cilj smanjivanje posledica saobraćajnih nezgoda koje su se dogodile. Naime, kada se, ipak, desi saobraćajna nezgoda, ima smisla baviti se pitanjem kako se mogu smanjiti posledice te nezgode, odnosno kako smanjiti broj nastradalih, smanjiti težinu stradanja i smanjiti materijalnu štetu u toj nezgodi. U pasivne elemente bezbednosti spadaju one tehničko-konstruktivne osobine vozila koje ne utiču na broj nezgoda nego na njihovu žestinu, odnosno koje ublažavaju posledice nezgoda.
Danas u svetu postoji veliki broj proizvođača vozila. Kod svakog od tih proizvođača zastupljenost elemenata pasivne bezbednosti je različita, a što je uslovljeno propisima i normama zemlje proizvođača, stepenom razvijenosti proizvodnje, tradicije proizvodnje itd. Ispitivanje pojedinih elemenata pasivne bezbednosti vozila se vrši pomoću “CRASH-TEST”-a uz primenu odgovarajućih instrumenata i uređaja za snimanja i merenja
Osnovni elementi pasivne bezbednosti su:
1. karoserija vozila,
2. sedišta i nasloni za glavu,
3. sigurnosni pojasevi,
4. vazdušni jastuci,
5. delovi unutrašnjosti vozila,
6. delovi spoljašnosti vozila.
2. Karoserija vozila

 

Rating: 1.0/5. From 1 vote.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Saobraćaj

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari