Odlomak

UVOD

Fizičko vaspitanje, kao obrazovno – vaspitno područje i komponenta opšteg vaspitanja, treba da ima karakter stvaralačkog procesa u kome škola smišljeno i planski nastoji da do maksimuma iskoristi uslove, vaspitne mogućnosti i postojeće situacije koje se javljaju u školi. Da bi se to ostvarilo, neophodno je stvaralačko angažovanje učenika i razrednih nastavnika.
U školskom fizičkom vaspitanju se poslednjih godina pojavljuju izvesna neslaganja u tumačenju osnova funkcije telesne vežbe, pa se negde više naglašava njen fiziološki i biološki značaj, dok se na drugoj strani ističe njen obrazovni i didaktički značaj. I pored podeljenosti mišljenja, zavisnost i povezanost ovih funkcija je očigledna, pa bi, naglašavanjem bilo kog od ova dva aspekta telesne vežbe u praksi, nastava bila jednostrano i pogrešno usmerena. (Bokan, 1997)
Stvarni uspeh u ovom vaspitno. Obrazovnom području moguće je postići uravnoteženim postavljanjem i realizovanjem bioloških, obrazovnih i vaspitnih zadataka nastave, što u praksi nije lako postići. Za uspeh je nephodan smišljen, usklađen, dobro pripremljen, planiran i sistematičan rad.
Savremena nastava fizičkog vaspitanja ne sme se usmeravati samo na sticanje motornih znanja i ovladavanje motornim veštinama, već zadatak nastavnika mora biti usmeren u pravcu pozitivnog uticaja na učenika u celini. Nedopustivo je prepustiti da se fizički i zdravstveni razvoj dece uzgredno ostvaruje. Mada savremena koncepcija nastave ne oslobađa nastavnika obaveze za postizanje uspeha na obrazovnom planu, sistematsko razvijanje motorne umešnosti ostaje i dalje prvorezredni zadatak (Živanović, 2000).
Nastava fizičkog vaspitanja mora biti smišljena delatnost koja se ne sme proizvoljno, stihijski i improvizovano odvijati. Nužan je smišljeni rad koji ima svoje sociološko, logičko, psihološko, pedagoško i biološko opravdanje. Nastava se mora zasnivati na dostignućima i saznanjima odgovarajućih naučnih disciplina (pedagogije, psihologije, fiziologije i dr.) , što će joj omogućiti da zadovolji savremene potrebe i interese čoveka u društvu.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Obrazovanje

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari