Odlomak

UVOD

Distribucija kao aktivnost obuhvata sve one poslove koji su neophodni da proizvodi od proizvođača stignu do krajnjeg potrošača. Za potrošača distribucija ima dva elementa:

        1. izbor kanala distribucije;
2. fizička (marketing) distribucija.

Kanali distribucije su instrument marketing miksa koje proizvođač koristi kao sredstvo da dođe u kontakt sa kupcima. Kao i ostali instrumenti marketing miksa, kanali prodaje treba da doprinesu stabilnom obimu proizvodnje, prodaje i rentabilnom poslovanju.

U prvom poglavlju biće objašnjeno planiranje kanala distribucije, kao i koji se sve članovi mogu javiti pri posredovanju.
U drugom poglavlju navedene su funkcije marketing kanala.
Treće poglavlje se dijeli na  nivoe marketing kanala i data su objašnjenja za svaki tip.
Kreiranje i izbor kanala distribucije su objašnjeni u poglavlju četiri. Tu su analizirani nivoi koje žele potrošači, kao i ciljevi i ograničenja identifikovanja glavnih kanala prodaje.
Odluka od upravljanju marketing kanalima i njihova dinamika obrazloženi su u glavi pet i šest.
Na kraju rada dat je zaključak u kome je dato moje viđenje važnosti kanala distrubicije u kompletnoj koncepciji marketing miksa.

 

 

 

1. PLANIRANJE KANALA DISTRIBUCIJE

Većina proivođača svoje proizvode ne prodaje direktno potrošaču, nego između njih postoji niz posrednika koji izvršavaju različite funkcije. Ovi posrednici predstavljaju marketing kanal koji se naziva i kanal distribucije. Naziv posrednik se uglavnom odnosi na veleprodavce i  maloprodavce, koji posreduju između proizvođača i potrošača.

Odluke o marketing kanalima ubrajaju se u najkritičnije odluke koje donosi menadžment i ti kanali direktno utiču na sve ostale marketing odluke u preduzeću. Mnoge organizacije shvataju važnost uspostavljanja i razvoja odnosa u okviru kanala distribucije i kao rezultat toga se uključuju u marketing odnos te nastoje da razviju i održavaju dugoročne veze sa dobavljačima, posrednicima i potrošačima. Preko kanala prodaje bitno je riješiti mnoge probleme koji se javljaju između proizvođača i potrošača, kao krajnjih karika prometne i distributivne funkcije. Veliki je broj institucionalnih i pojedinačnih učesnika koje je neophodno angažovati i funkcionalno usmjeriti.

Postoje dvije kategorije članova koje je neophodno uključiti u sistem kanala prodaje:

1. Noseći članovi kanala prodaje – proizvođač i posrednici;
2. Komplementarni članovi kanala prodaje – firme, banke, špediteri, prevoznici.

Noseći članovi imaju aktivnu i opredjeljujuću ulogu, pokreću aktivnosti, kontrolišu vlasništvo nad robom i snose poslovnu i tržišnu odgovornost prema krajnjim potrošačima.
Komplementarni članovi pružaju prateće usluge: obezbjeđuju potrebne uslove za nesmetanu distribuciju i preuzimaju djelimičnu ili potpunu odgovornost nosećim članovima kanala, za fizičko obezbjeđenje robe ili stvaranje neophodnih finansijskih pretpostavki izvoza i distribucije.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari