Planiranje nastave fizičkog vaspitanja
1. UVOD
Fizičko vaspitanje, kao obrazovno – vaspitno područje i komponenta opšteg vaspitanja, treba da ima karakter stvaralačkog procesa u kome škola smišljeno i planski nastoji da do maksimuma iskoristi uslove, vaspitne mogućnosti i postojeće situacije koje se javljaju u školi. Da bi se to ostvarilo, neophodno je stvaralačko angažovanje učenika i razrednih nastavnika.
Zadaci nastave fizičkog vaspitanja su veoma složeni i raznovrsni. Oni su jasno postavljeni u nastavnom planu i programu za učenike mlađeg školskog uzrasta. Da bi se nastavna građa u toku školske godine obrađivala ravnomjerno i blagovremeno, pedagoški opravdanim redoslijedom, potrebno je obaviti brižljive i svestrane pripreme.
Nastava fizičkog vaspitanja mora biti smišljena djelatnost koja se ne smije proizvoljno, stihijski i improvizovano odvijati. Nužan je smišljeni rad koji ima svoje sociološko, logičko, psihološko, pedagoško i biološko opravdanje. Nastava se mora zasnivati na dostignućima i saznanjima odgovarajućih naučnih disciplina (pedagogije, psihologije, fiziologije i dr.), što će joj omogućiti da zadovolji savremene potrebe i interese čovjeka u društvu.
Propisani nastavni plan i program utvrđuju samo opšte okvire vaspitno – obrazovnog rada. U njemu su određeni nastavni zadaci koje treba konkretizovati prema stvarnim uslovima i potrebama učenika, te usmjeravati rad na razvoj svestrane ličnosti, podizanje zdravlja, kao i fizičkih sposobnosti i stvaralaštva.
U našim školama se provlači greška da svaki nastavnik mora da ima razrađen program već prvog septembra, što se ne bi trebalo zahtjevati od nastavnika, s obzirom na to da se on tada, po prvi put, susreće sa svojim učenicima.
Prilikom planiranja nastavnih sadržaja, odnosno tjelesnih vježbi i kretanja, te metoda i oblika rada za djecu, nastavnik mora imati u vidu i zadovoljavanje njihovih osnovnih potreba. S obzirom na karakteristike djece, kao i njihove potrebe neophodno je udovoljiti nekim osnovnim zahtjevima. Jedan od zahtjeva se postavlja pri organizaciji dnevnog režima školskog rada.
2. PREDMET I PROBLEM RADA
Predmet ovog rada se odnosi na planiranje nastave fizičkog vaspitanja, što predstavlja ključni aspekt izvođenja nastavnog procesa. Zapravo, riječ je o principima i vrstama planiranja, kojima se nastavnici koriste, da bi što sveobuhvatije i što jednostavnije poboljšali izvođenje nastave fizičkog vaspitanja.
Problem kojim se ovaj seminarski rad bavi se odnosi na predstavljanje, odnosno na prikazivanje primjera na koji je moguće izvršti planiranje nastave fizičkog vaspitanja.
Više u Obrazovanje
Adolescencija – Putovanje kroz promene
- ostalo
- 7 stranica
Upoznavanje dece predškolskog uzrasta sa Sunčevim sistemom
- metosika upoznavanje okoline
- Visoka škola strukovnih studija za vaspitače u Kruševcu · Srem. Mitrovica
- 9 stranica
Video igre u funkciji obrazovanja i vaspitanja
- Multimedijalne tehnologije u obrazovanju i vaspitanju
- Visoka škola strukovnih studija za informacione i komunikacione tehnologije · Beograd
- 18 stranica
Više u Seminarski radovi
Cena kao instrument marketing miksa
- Marketing
- Visoka ekonomska škola strukovnih studija u Peći sa privremenim sedištem u Leposaviću · Leposavić
- 13 stranica
Rešenje i zaključak u upravnom postupku
- Administrativno i kancelarijsko poslovanje
- Beogradska poslovna škola Visoka škola strukovnih studija · Beograd
- 10 stranica
Zlostavljanje i zanemarivanje dece i rad sa zlostavljanom decom
- Psihologija
- UNIVERZITET U BEOGRADU - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju · Beograd
- 19 stranica
Više u Skripte
Preduzetništvo u turizmu
- 8 stranica
Colin Campbell
- Istorija umetnosti
- UNIVERZITET UNION - Akademija lepih umetnosti · Beograd
- 25 stranica
Prva faza uvođenja AMI/MDM sistema u JP EPS
- 11 stranica