Odlomak

U privrednom prometu privredno-pravni i drugi tržišni subjekti označavaju proizvode ili usluge koje pružaju uvek jednim znakom, i time postižu da se njihovi proizvodi ili usluge na tržištu razlikuju od istovrsnih ili sličnih proizvoda. Kako se tržište jako brzo razvija, potrošači se suočavaju sa problemom izbora željenih proizvoda ili usluga. To je jedan od razloga zbog koga je individualizacija jako korisna i za potrošače i za ponuđače.
Prepoznatljivost proizvoda posebnim znakom je od pomoći potrošačima u njihovoj želji da smanje „troškove biranja“ odnosno da za što kraće vreme i uz izbegavanje izdataka dođu do željenih proizvoda. Ponuđači se odlučuju na individualizaciju svojih proizvoda ili usluga kako bi se izdvojili iz mase sličnih proizvoda na tržištu. Gotovo uvek se dešava da ukoliko potrošač prilikom kupovine prepozna oznaku nekog proizvoda, bude zadovoljan kvalitetom ili nekom drugom upotrebnom vrednošću , ponoviće kupovinu proizvoda obeleženog znakom koji ga podseća na prijatno iskustvo. Na ovaj način osim povećanja kvantitativne prodaje kroz koju se ostvaruje veći profit ovo doprinosi i povećanju zarade iskorišćavanjem spremnosti potrošača da za proizvod sa određenim obeležjem izdvoji veću sumu novca.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Pravo

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari