Odlomak

Uvod
Planiranje kao važna aktivnost u preduzeću pojavila se 60-tih godina prošlog veka. Nekoliko studija iz tog vremena pokazuju da su kompanije pridavale veliki značaj planiranju. Iako se sa planiranjem počelo mnogo ranije, bilo je potrebno neko vreme da se ovaj proces razvije i ustali, pa su tako direktori kompanija interjuisani 1983. godine izjavili da planiranje postaje sve značajnije i da se planiranju prideje sve veća pažnja. Još jedan pokazatelj evolucije procesa planiranja je studija McDonald’s-a iz 1991. godine koje je pokazalo da je planiranje marketinga često praktikovano od strane kompanija svih veličina i da postoji saglasnost o benefitima koje dolaze od takvog planiranja.
U seminarskom radu prikazaću proces planiranja marketinga kao moderan, već duboko integrisan proces unutuar svakog preduzeća čiji je cilj profit i održivi razvoj. Strategije i taktike koje se razvijaju ovakvim planiranju težiće prosperitetu.
Kroz seminarski rad pokušaću da odgovorim na tri važna pitanja koja se odnose na proces planiranja marketinga: Šta je to planiranje marketinga? Zašto je planiranje marketinga važno? Kako planirati marketing? Nakon dobijenog odgovora na ova tri pitanja svako bi trebalo da stekne opšta znanja iz ove oblasti, a oni motivisani i dalje produbljivati ovu jako složenu oblast.
Izabrao sam ovu temu jer je planiranje marketinga dinamički proces, na koji utiče veliki broj faktora izvan ali i unutar preduzeća. Još jedna karkateristika je što ovaj proces nije ustaljen i nepromenjiv već je evolutivan i stalno se razvija zajedno sa razvojem  čoveka i društva.

1.    Šta je to planiranje u marketingu?
Planiranje je pre svega proces usmeren ka funkcionisanju sadašnjih ideja u budućnosti i kao sredstvo pripreme za buduće odluke tako da mogu biti donete brzo, ekonomično, ali pre sveka sa što manje ometanja tekućih poslova.
A planiranje marketinga predstavlja kontinuiran proces definisanja ciljeva, politike i strategije u marketingu sa kvantitativnog i kvalitativnog aspekta. Dakle, plan ima kvantitativnu, kvalitativnu i vremensku dimenziju.
Kvalitativna dimenzija planiranja marketinga odnosi se na definisanje ciljeva, politike, strategije, izbor strategije i taktiku sprovođenja strategije u programe i planove.
Kvantitativna dimenzija planiranja marketinga odnosi se na vremenski i predmetni aspekt planiranja, kao i na globalne pokazatelje ciljeva, politike i strategije marketinga
Vremenska dimenzija planiranja marketing aktivnosti predstavlja definisanje kavalitativnih i kvantitativnih aspekata plana za određeno vreme. Vremenska dimenzija plana vezuje se za kratkoročni, srednjeročni i dugoročni period- kratkoročni period obuhvata period do 1 godine, srednjeročni plan od 2 do 5 godina, a dugoročni od 6 do 15 godina.
Kada razmišljamo o planiranju, a radi tačnih i preciznih procena, moramo razmišljati maksimalno savesno i sigurno i baratati tačnim infprmacijama.
Rešenje za prethodnu tvrdnju je posedovanje Procesa planiranja. Proces planiranja može da se defniše kao sposobnost prilagođavanja, upravljanje promenama, sistematizovan način donošenja odluka o budućim dešavanjima ili kao angažovanje resursa radi ostvarivanja postavljenih ciljeva.
Neki od boljitaka do kojih može da dođe planiranjem mogu biti i:
1.    Bolji položaj ili rangiranje organizacije;
2.    Pomoć u napredovanju organizacije ka najpoželjnijem cilju;
3.    Pomoć menadžeru da razmišlja, odlučuje i postupa mnogo efikasnije i da napreduje u željenom smeru;
4.    Pomoć u održavanju fleksibilnosti organizacije;
5.    Potpomaže kooperativan , integrisan i entuzijastičan pristup organozacionim problemima;
6.    Ukazuje menadžmentu kako da ocenjuje proverava stepen postignutog napretka;
7.    Vodi ka socijalno i ekonomski korisnih rezultata.
Pored svih benfita, mogu da se pojave i poteškoće u realizaciji plana kao na primer:
1.    Kultura organizacije;
2.    Politika;
3.    Problem resursa-novac i vreme;
4.    Obučenost i tehnologija;
5.    Sposobnost suprotstavljanja postojećim idejama.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Jedan komentar na “Proces marketing planiranja”

bmajdov bmajdov says:

Odlicno koncipiran rad. Konkretan, definisan i sadrzajan. Vredi preuzimanja.

Komentari